onsdag 17. februar 2021

Toving av ull.

Ja, vi trenger farger, masse farger. I hvert fall trenger jeg det, kjenner jeg. I går så jeg på et tv-program der de lagde sjal av ull. Jeg ble så inspirert, at jeg raste ned i kjelleren. I fjor var jeg så heldig å få en pose med ull i forskjellige farger av søsteren min. Lilla, oransje og grønt er fint, og jeg tenkte kjeleunderlag eller noe sånt. Men nå ble det sjal, eller et skjerf da. Fargene minnet meg om tulipanene jeg kjøpte for litt siden. De er nå frosset inn i ei isblokk. 

Herlighet som jeg strevde med den ulla. Først skulle det rives opp i biter og legges i kryss. Det jeg så på tv hadde fine hull og garn lagt inn her og der. Men jeg tok vekk garnet igjen. Det festet seg liksom ikke. Jeg dynket på med grønnsåpevann, pakket det sammen med plast over og under, og så var det til å rulle. Jeg har ikke armer til det!!! Det endte med at jeg la hele rullen på gulvet, surret  det inn i et stort håndkle, tok på gummistøvler og tråkket i vei. Det gikk fint det.
Mitt sjal eller skjerf, ble jo nesten som en løper til bordet. Jeg kunne hengt den på veggen også, men jeg skal bruke den selv. Så varm og god! Herlig med farger mot våren!

4 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Wow, så kreativt og nydeleg !!
Nyt det varme rundt halsen i vinterkulda.
Helsing Anne-Mari

Tove Steinbo sa...

Det var litt av noen farger - og litt av noen ideer! Men det har du jo alltid.
Kos deg med sjalet - og god helg! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk. Jeg ble veldig fornøyd. God helg til deg😁

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, det ble skikkelig friskt! God helg til deg Tove😁