søndag 14. februar 2021

Mordag, fastelavn og alle hjerter....

Så var dagen her. Tre ting på en gang. Litt dumt synes jeg. For det hadde jo vært fint å fordelt det litt kanskje? Morsdag, Fastelavn og Alle hjerters dag samtidig. Ikke annet å gjøre enn å lage hjerter, pynte med fjær og si glad i deg.

Må man ha kake? Nei, slett ikke. Jeg feiret meg selv i dag med to brødskivehjerter på morgenen. De ble smurt med Philadelfiaost og jordbærsyltetøy. Når jeg stakk ut hjertene av brødskiven min, ble det jo mye igjen. Det puttet jeg i brødristeren, og så skar jeg det opp i små biter. Men hakkede mandler,rosiner og litt perlesukker drysset over det hele, ble det jo pent også. Snaddergodt til frokost på denne trestjernersdagen.

Hva resten av dagen bringer, vet jeg ikke enda. Nå er det jo lov å ha fem på besøk her. Jeg har bakt kake og boler blir det nok også. Jeg er klar til å feire som bare den! Hurra for alle mødre, alle vi er glade i og for fastelavndagen! 

Gratulerer så masse med morsdagen din mamma. Jeg vet du leser bloggen min!!!! Glad i deg, og jeg vifter med fargerike fjær til ære for dagen!

 

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Ja, merkelig med tre ulike feiringer på samme søndag. Det er mange år til det skjer igjen.
I dag er vi i Åsgårdstrand, og vi skal være litt sammen med familie i dag. Men klemmer blir det dessverre ikke! En fin og fargerik dag ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove, og kos deg på denne dagen du også. Klemsiklem digitalt er lov!!!!)