onsdag 27. januar 2021

Spiste ute.....

Endelig var det min tur til å tenne bål i vinteren. I dag var det så fint med sol og fem minus. Jeg "stakk" rett og slett av fra alt, og tok lunsjen ute. I all enkelhet ble det, men det smakte så godt.

 

I går kokte jeg litt eplesaft og det ble med på turen. Opp i minikjelen helte jeg safta og la i biter av wienerpølser og ei sitronskive. Så var det bare å vente.

 

Et rundstykke ble varmet på bålet. Litt brendt ble det, men hva gjør det! Fort var alt klart, på en gang. Pølsevannet ble drukket i koppen, og maten spist. Ja, eplesaft er suverent til å varme pøler i! Herlig var det!

For en finfin tur! Jeg var borte et par timer, og det var mer enn nok for meg som er en frysepinn. Selv om jeg hadde kledd meg godt, så var det godt å komme hjem igjen.

Glad jeg har skogen rett ved siden av der jeg bor. Det er så fint å gå ut en tur midt på dagen også om jeg vil.Man får energi av sånt.

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Selv ute i skogen er du kreativ! Hørtes godt ut med pølser og eplesaft.
Men jeg synes det er litt vel kaldt til å spise ute nå.
Håper på flere fine dager for deg. Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Tove. Ja, det var kaldt, så jeg satt ikke lenge. Men jeg bare måtte ha et lite bål! Koselig var det.