fredag 27. november 2020

Mot advent....

Ja, det er sant, jeg kan ikke la være å være kreativ. Er det dumt tro? Når advent og jul nærmer seg, så skriker kerativiteten min etter å lage noe nytt.  Noen ganger sier jeg til meg selv at jeg kan da ikke være helt god? Andre setter inn sine juleting på en time eller to og så er de klare, men ikke jeg.....

 

Dere som følger meg, har jo sett hva jeg har drevet med i det siste. Alt fra tegnede gardiner og duker, stearinlys, kranser og dekorasjoner, servietter og stjerner og et julehefte som også kan leses i advent. I går ble det laget adventskrans,  med grønne lys.

Blir det for mye skryt???? Men det er ikke derfor jeg legger det ut. Jeg vil dele og vise alle at med enkle midler kan vi få til så mye morsomt. Bloggen er også litt som en dagbok for meg, så da får jeg satt inn det jeg lager i et system. Stjerna er på plass i vinduet og på bodet har jeg pyntet en femarmet lysestake med fire lys, så det ble også en advenstsstake. Der det midterste lyset skulle være har jeg lagt inne en kule.
Jeg bytter gjerne ut bildene på veggen til vinteren også. I år hadde jeg funnet fram et med blå farger. Det passet meg slett ikke i år. Men jeg hadde et jeg hadde laget for noen år siden. Det var med en liten hund i høstskogen. Brått var det fram med malesakene og en tusj.
Etter en stund hadde det blitt snøtunge grantrær og en gutt som luftet hunden sin. Her er et utsnitt, så du ser det bedre. Bildet er på ca.70x90 cm. Nå passer det på veggen min i hele vinter. Andre steder i huset blir det litt julete bilder som skal opp etterhvert. Nei, alle er ikke malt av meg. Jeg har et av en forside til en veldig gammelt julehefte som er min favoritt.

I morges var melkekartongene mine tørre etter vask. Jeg stappet dem med en stram rull av avispapir og skar ut ruter med en tapetkniv. Så ble de malt. Jeg lærte å lage papirtrær inne hos Claus Dalby i går kveld, så det blir det nok flere av til min lille landsby.Jeg gleder meg til å sette det sammen i et vindu. Sånn går dagene mot advent.....

Ingen kommentarer: