mandag 16. november 2020

Pynter du?

Ny uke, og koronatiden er slett ikke over nå heller. Stadig hører jeg at vi kan tillate oss å pynte til advent og jul allerede, for å gjøre dagene bedre. Sikkert ikke dumt å få litt annet å se på, men jul er det da ikke enda? I hvert fall ikke hos meg. Vi kan vinterpynte mener jeg! Her har jeg satt inn en liten gran jeg fant i veigrøfta. Så lett å nappe den opp og sette den i vann. Kongler er det mengder av inne på skogen og et fat med det, er så koselig. Et par engler får stå der og vokte over det hele.....

Nye gardiner ble det i stua denne helga. Jeg fant noen fine på nett i  høst og forelsket meg helt. De var i nesten hvit lin med påbroderte blomsterranker oppover. Men det er bare det at sånt finnes ikke å få kjøpt i butikker! Jeg har tenkt litt på det, men fant ut av bomullstoff og vannfast tusj kunne da bli bra det også? Jeg satte i gang og testet litt først.Men etterhvert hadde det blitt tegnet på gardinlengder til hele stua. Svart og rødt mønster ble fint, og de hvite gardiene ga lys i denne mørke tiden. 

 

Jeg skulle gjerne hatt sånne broderte gardiner, men det tar alt for lang tid. Jeg hadde jo aldri klart det til denne jula i hvert fall. Men jeg ble fornøyd med mine egentegnede. Så koselig å vinterpynte litt her og der. Men julepynten, den skal få vente enda hos meg. Jeg har så smått begynt å tenke på adventslys og lysslynger på terrassen. Bare det å ha noe å glede seg til, er stort i disse rare tider. Men om du pynter med stjerner og juletre, så er det sikkert det du trenger, så klarer vi nok å holde humøret oppe alle sammen.....


12 kommentarer:

Anonym sa...

nei julepynten kommer ikke frem ennå ,men i morgen skal jeg se litt på julelys til utebruk ,et i drivhuset og et nedom veien ,julestjerna lyt vente for vi har ennå ikke fått på vinduslister og gardinstang ,ikke blir det lister før til helgen heller :=) ingen vits å fylle bord og hyller før listing er ferdig for da må alle møbler løftes frem så mannen kommer til ,så tenker jeg venter med alt slikt inne en uke til :=) men du hadde jammen laget fine gardiner,dette er du flinke mmed

HWIT BLOGG sa...

Jag frossar i hyacintlökar, amaryllislökar och ljusslingor redan nu! Blommor och ljus behövs i detta trista novemberväder :)
Härligt inlägg med så mycket fint och inspiration...
KRAM från Titti

Tove Steinbo sa...

Å "fargelegge" egne gardiner har jeg ikke hørt om før, men du finner på alt. De ble jo kjempefine!
Jeg har ikke pyntet enda, men passer på å ha oransje roser og blomster. Det er en stor glede.
Så blir det adventspynt når tiden er der.
En god uke ønskes av Tove/fargeneforteller. Kan du skaffe litt blå himmel også?

naturglede/Randi Lind sa...

Heisann Fruen. Ja, julelysene ute kan snart komme fram nå. Men det er spådd veldig blåst mot helga, så jeg tenkte jeg skulle vente enda litt. Tusen takk for snille ord og ønsker deg lykke til med innspurten av oppussingen. Ha en fin dag! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hwit Blogg. Herlig med de løkblomstene, men jeg tåler dem så dårlig dessverre. Her blir det nok for det meste kunstige amaryllis og hyasinter. Men lysslynger skal på plass. Vi trenger masse lys på denne tiden. Takk for hyggelige ord og ha en fin dag mot advent! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Tove. Ja, blå himmel er fint. Vi får male en for oss selv inne i drømmene! Kjempefornøyd med gardinene. Jeg har fikset sånt før, så det er ikke første gangen for meg. Har brukt en del stofftrykk med tekstilfarger også før, men nå ble det tusj. Ja,det er så fint med farger til denne tiden av året også. Snart skal rødt fram, og det gleder jeg meg også til. Men først er det advent! Ha en finfin dag! :)

Eva sa...

Lurt å dekorere gardinene selv ❤
Du er så kreativ. Alltid kjekt å kikke innom hos deg.
Vinterlys er fint. Mine utejulelys henger alltid oppe til litt uti februar. Men i år er jo litt spesielt, viktig å skape ekstra hygge ❤
Klemmer ��

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Eva!Takk du. Det var morsomt også. Julelysene både ute og inne skaper glede det. Vi trenger lys i koronaland. Ha en fin helg!

Joy sa...

Ja, vinterpynt, fin ide:)
Flink du er til å tegne:)

utifriluft.blogg.no sa...

Jeg skal begynne å pynte denne helga - deilig! Så lekkert det blei hos deg, Randi! Gode klemmer <3

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Joy! Tusen takk for snille ord fra deg. Ønker deg fine dager mot advent!

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Utifriluft! Takk du! Her blir det pynting fram mot helga som kommer.Noen lysslynger er kommet på plass allerede og så skal jeg lage noe med adventslys også. Klemsiklem til deg :)