mandag 30. november 2020

Hva drømmer du om?

Hei på dere. Jeg ser jo at jeg har lesere på statistikken min, men svært få legger igjen en hilsen. Men sånn er det i dag, vi har det vel alle travelt mot jul. Jeg har så vidt begynt å pynte litt. Adventsstjerner, litt mose, vinterbarn og kvister, furubar og lys er førsten av desember for meg.

I helga har jeg kost meg med masse forskjellig, og det er gøy. Cernitleire liker jeg.Tenk i morgen er det allerede julemåneden. Jeg synes høsten har gått fort, selv med korona. Nå er det mye fint å se på tv og høre på radio nå, og mange har allerede pyntet juletreet ser jeg. Her går det litt saktere med pyntingen, men jeg koser meg likevel. Med cernitleire, noen piperensere, tekstiler og litt maling, kan jeg visst få til litt av hvert.

Denne frøkna fikk en kjole sydd av en gammel strømpebukse. Jeg heklet litt på kanten og broderte litt her og der. Broderiene synes ikke så mye etter at jeg limte på et lite juletre med stjerne, men hva gjør det. Jeg synes hun ble fin i hylla mi.Sånn går fritimene mot jul her hos meg. Det er sånt som gir meg glede i hvert fall. Rimfrosten regner bort i dag, men likevel er det desember i morgen. Vil dere lese et juleeventyr i år da? Jeg bare spør?


 

Måtte bare vise fram juledessertidene mine også. Geléjulekule med sjokoladesaus og perlesukker.
Eller hva med sopper?Stammen er en ostekake.


Formene er fra noen julekuler jeg kjøpte. Jeg vasket dem og brukte det til dette. Men det var bare for en gang. Tror jeg får kjøpe meg noen sånne former siden.

Mens jeg var i gang med rødt og prikker, ble det malt lys også. Dette er bare til pynt. Men vil du ha lys på dem, så bruker du batterilys. Da kan det brenne uten fare for noen, og du kan gjemme dem til neste år.
Så fint med litt farger i starten på desember.


4 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Heisann, så nydelige dukker- godt du har aktivitetene dine. Jeg strikker litt, men i mørket som er for tida, er det ikke hver dag jeg orker. Men jakka skal bli ferdig til jul. Jeg jobber 60% nå- angrer på at, nei, jeg angrer aldri på noe jeg har valgt, jeg fortsatte å jobbe til jeg blir 68. Ikke komfortabel med ungdommer som aldri holder avstand mm.
Ønsker deg en god og kreativ adventstid ;:OD)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Vilt og vakkert! Tusen takk for koselige ord. Ja, mørkt er det jammen for tiden, så da er det trivelig med litt kreativitet. Koronaland er ikke artig, men vi kommer oss vel gjennom det. Det er ikke lett å se ting man ikke er komfertabel med. Håper alt ordner seg etter hvert. Ønsker deg fine dager i desember. Det gjelder å finne seg noen lyspunkter i hverdagen!

Barwitzki sa...

En hyggelig hilsen til deg.
Jeg er glad for dukken din, du gjorde klærne fantastiske.
Bakevarene dine er også morsomme.
Ha det fint.

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Barwitzki! Koselig med en hilsen fra deg.