torsdag 12. mars 2020

Kreativitet....

Klart du kan lage kunst selv. Her er min glassbolle som jeg malte på baksiden. Innsiden er blank og fin.

Jeg har så mange boller jeg har fått med blomster plantet i. Etterhvert må enten blomstene flyttes ut i annet, eller kastes fordi de visner. Tilbake står en glasskål som ikke passer inn bestandig. Bruk varmt vann og en gryteskrubb. Hos meg gikk malingen lett av. Så hadde jeg er bolle til for eksempel salat, eller til flytelys, blomster eller man kan snu bollen rundt og bruk den til lysestake. Under bollen kan du legge noen pene steiner, kongler, et hjerte eller kanskje noen gule kyllinger og egg til påsken. 

Min bolle ble lagt på en avis og malte striper i sort og blått på baksiden.Det er ikke nøye, bare stryk penselen litt nedover i streker. Så lot jeg det tørke, før jeg malte over med et strøk hvitt. Når det var tørtm,hadde jeg fått en helt egen kunstbolle. Blir jeg lei, så skurer jeg bare vekk fargen og maler noe annet. Vil jeg beholde den som den er, gir jeg den et par strøk lakk.

 Morsomt å lage litt mer av avispapir. Fugler til pynt for eksempel?

 Med avispapir, bindtråd, lim og noen servietter fikk jeg meg to nye fugler. Mine ble malt sorte.

Jeg sydde om en kjole. Det jeg klipte av nederst, ble en skjerf. Armene hadde sløyfet som alltid var i veien. Nå klipte jeg det av og restene festet jeg på skjerfet.

Det ble en bluse til sommeren. Gøy med kreativitet.

 

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Kreativ som alltid! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hjertelig takk Tove. Ønsker deg en fin dag videre!