mandag 2. mars 2020

Bilde av bok!

Nytt bilde i dag, i 3D! Når man har bøker som ikke skal leses mer, er det morsomt å finne på noe med dem.




Jeg rev av forside og bakside og så fortsatte jeg å rive ark. Et etter ett, så flere om gangen og litt mindre for hver side. Jeg malte litt på toppene for å få litt kontrast i "fjellene". Noen utrevne ark ble klipt til trær og et par små mennesker.
På med mer maling, før jeg limte det på plass i fjellet.

Stilig å se det fra siden. Det gjelder å bruke en litt tykk bok, da står den mer stødig. Men er den tynn kan den limes opp på kartong og settes i en ramme uten glass. Bladene vil blafre litt og skape liv i bildet, men det er jo bare gøyalt.
Bruk fantasien og skap ditt univers. Morsomt å ta med barn og barnebarn på dette. Det er mye finere i virkeligheten enn på et bilde!

Jeg limte for- og baksiden i kryss bak. Da ble det litt tyngde og boka sto stødigere.

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Jeg hadde aldri klart å "ødelegge" bøker slik selv om de ikke blir lest mer. Jeg har haugevis med bøker.
Du lager utrolig mye fint, men dette var jeg ikke begeistret for. Og det er første gang jeg ikke stråler over det du lager. Men smak og behag. Hilsen Tove

naturglede/Randi Lind sa...

Måtte le. Ja, heldigvis hver sin smak. Dette er bøker som ikke interesserer meg i det hele tatt, slitte og kjedelige for meg. Men det er bare denne boka jeg har gjort sånn med da. Det er jo ikke verre enn alle juletrærne folk bretter av bøker til stadighet. Ha en strålende dag og jeg håper du tilgir meg da😁😁😁