tirsdag 31. mars 2020

Eggfargetid!

Tid for å farge egg! Jeg har tatt vare på nett som de pakker løk og sitron i og bruker det til å lage mønster med.Rester av blonder fungerer også fint. Jeg har vist dette før, men det er kanskje tid for en påminnelse!

Puss vekk tallene på eggene med litt stålull.Eggene blåser jeg ut innholdet av, for da kan jeg lage eggerøre eller bake en kake av det. Man må være litt mer forsiktig, så eggene ikke går i stykker, men det er verdt det. Da kan du ha eggene i flere år!

Legg innpakkende egg, skall fra rød eller gul løk, eller begge deler, i en kjele med vann. La det koke sakte opp og det skal trekke ca. en halv time etterpå. Avkjøl!

Så er det bare å pakke ut herlighetene. Lykke til.

4 kommentarer:

Rita sa...

Altså du er så ufattlig kreativ og flink! Dette skal jeg jammen i meg prøve på jeg også. Det ble jo så fint! Ønsker deg deilige dager i nydelig vær. Nå får korona være korona noen dager, trenger pause! Varm klem

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, dette må du prøve. Det blir så kunstnerisk altså. Lykke til. Klemsiklem

Anonym sa...

vakre egg,dette er du god på :=)

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen hjertelig Fruensvilje! Ha en vakker kveld :)