tirsdag 10. mars 2020

Jubileum, 12 år

 


VÅRLENGSEL
Det er vår jeg lengter ut,
ut i skog og mark.

Kjenne angen av ren natur, 
mose og bark.
Feber i kroppen, 
rastløsheten gror!
Grønne sletter, 
hvitveis og hestehov,
grotid, 
med svarttrost og stær,
denne tiden er meg kjær.
Drømmer om vår! 
Et dikt av Naturglede.

Dette diktet skrev jeg i 2008. Da kalte jeg meg Naturglede! Tenk at jeg allerede har blogget i over 12 år. Rart hvordan tiden har gått. I førsten blogget jeg på to portaler. VG hadde sin blogg den gangen jeg var ganske ny i både dataopplegg og blogg. Jeg hadde lest litt her og der, og fikk lyst til å prøve meg. Så åpnet jeg to blogger for å se hva jeg likte best. VGB ble min favoritt i mange år, og det er en blogg jeg savner den dag i dag. Dessverre ble den lagt ned. Alt fungerte der, og de som begynner å blogge i dag, aner ikke hva vi hadde. Vi lå på VG`s nettside på forsiden og det var diskusjoner og hygge, bilder og oppdrag for alle. Jeg jobbet med en gruppe som het Norge i bilder. Utrolig artig.
Her på blogspot var det og er, mer som bloggene er i dag. Ikke er det lett å bli synlig og ikke er det lett å få folk til å legge inn kommentarer. Man kan mange ganger føle seg litt usynlig. Men for meg som skriver litt dagbok som blogg, er det helt greit. Jeg har fått mange fine venner i tiden jeg har blogget og mange har jeg kontakt med på fjesboka i dag. Hvert år lager jeg en bok av bloggen. Nå har jeg en fin samling med bloggbøker til glede for meg selv.
Alle bildene jeg viser i dag er fra 2008. Fortsatt er det gøy med foto. Gratulerer til 12 år til meg selv. Jeg skal undre meg på om jeg fortsetter i  tolv år til? Alt har sin tid i tiden.

14 kommentarer:

Turid Kartveit Fosså sa...

Gratulerer med 12 år! Begynte nok på den tiden jeg også. Men det har vært stille hos meg noen år nå. Kanskje jeg skal gjenoppta. Det var moro som en "dagbok" og jeg kikker ofte tilbake. Det var her vi møttes, her i Blogglandia. Klem fra Turid.

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Turid. Ja, vi har fulgt hverandre i mange år, og det har vært så koselig. Klart du kan gjenoppta det. Man trenger ikke være toppblogger og legge ut tre innlegg om dagen. Jeg skriver når jeg har tid og lyst, og det fungerer for meg. Ha en fin dag og vi tastes her eller der! Klemsiklem :)

Jan E. Håkonsen sa...

Jøss, her måtte jeg studere en stund hvor jeg var kommet :D Kjente meg liksom ikke helt igjen :D Gratulerer med jubileet. Du verden. mange år fremfor meg skjønner jeg :D Håper du fortsettere, selv om det du sier stemmer på en prikk. Ikke like lett å holde oversikt og kontakt som det var , selv da jeg begynte å blogge :) Men det er jo ikke så lenge siden :D Klem

Tove Steinbo sa...

Veldig interessant å lese. Utrolig at du har holdt på i så mange år!
Jeg ser at jeg har mange som er innom hos meg, men det er ikke så mange som kommenterer, dessverre.
Vanskelig å finne på nye ting å skrive om, men vil forsøke å fortsette. Det håper jeg du også gjør. Hilsen fra Tove/fargeneforteller

Anonym sa...

og du tar akkurat like vakre bilder den dag i dag,denne platformen kjenner jeg ikke til,men ja vi er litt mer usynlige nå enn tidligere,heldigvis har vi ,vi i bloggblokka på facebook da :=) det gjør det litt enklere

naturglede/Randi Lind sa...

Heisann Jan. Tusen takk. Ja, her har jeg blogget en stund.Koselig du tittet innom med en kommentar. Jeg holder nok på videre, for det er koselig å bla tilbake i alt jeg har gjort på blogg. Nyt dagen hos deg og velkommen innom igjen!😁

naturglede/Randi Lind sa...

Hei igjen Tove. Før var det blogliv så det suste. Rart ting går bakover i stedet for framover.Jeg også har mange lesere, men de våger visst ikke å kommentere? Vi fortsetter nok begge to tenker jeg!😁

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg fruen. Koselig du fant meg! Her har jeg holdt til i mange år og trives. De fleste jeg hadde kontakt med her, er på fjesboka nå, så vi følger med hverandre så godt det går.Bloggblokka er flott. Vi tastes!😁

Rita sa...

Gratulerer så mye! 12 år ja, hvor lenge siden var det vi blogget som gale på VG bloggen? Takk for alle fine innlegg, alt du bidrar med av bilder og kreativitet. Du er en perle :) store klemmer

naturglede/Randi Lind sa...

Takk kjære Rita. Jeg begynte på vgb 2007 og da var det gøy da!!!!! Til og med jeg var toppblogger gitt. Glemmer aldri den tiden og deg og de andre jeg fikk som venner. Koser meg fortsatt med blogg. Klem😁

Margrethe sa...

Oi - 12 år er jammen lenge! Gratulerer så mye! God klem <3

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen hjertelig. Hyggelig du tittet innom her!!!!😁Klem til deg!

HeidiElise sa...

Så lenge ja! Gratulerer med jubileumet. :) Du er flink til å blogge, og det er litt trist at det har blitt mer tungvint å kommentere, men som du skriver så gjør jeg også det som en liten dagbok for meg selv. Og da er det greit å skrive litt oftere innlegg igjen.
Vet ikke helt om det går å lage bok av bloggen jeg har på nouw, men det hadde vært kjekt ihvertfall med historien om livet mitt. Jeg får undersøke det litt nærmere.
Ha en fin dag Randi. Klem :)

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, det er lang tid, men så koselig. Fint å se tilbake, for det viser mye av hva jeg har gjort. Aner ikke om de lager bok av nouw, men det må man jo undersøke. Takk for hilsenen og ha en fin dag videre😁