mandag 2. oktober 2023

Oktober allerede....

Ja, høsten er over oss, og det kjennes i luften. Men jeg liker den friske vinden, løvfall og farger i naturen. Noen dager er det på med regntøy også, for ut må jeg. Det er mye fint å se på, og som inspirerer meg.

Kreativiteten blomstrer om dagen. Jeg blir inspirert av for eksempel soppene ute i naturen. De er så fine. Jeg måtte lage noen i papir for å kjenne skogsfølelsen inne i huset også. Tror jeg skal lage flere, for de soppene kan bli fine i vinterdekorasjoner sammen med mose og furu. Frøkna er også i papir. Hun har prikker på kjole og lue, som soppene.
Høsten er en tid for ettertanke for meg. Årets sommer er over, og alt går til ro der ute. Livets tråder krøller seg hit og dit, og danner nye bilder og ideer.
Det går fort mot desember, og jeg jobber med et nytt julehefte. Det blir nok klart for salg i november. Jeg tror hesten og nissen blir forside i år. De har jeg laget i papir. De passer til gården jeg bygger meg. Jeg gleder meg til å ta låven og hesten ut i snøen, og ta bilder av det etter hvert. 
Det er heldigvis en stund til advent, men det er godt å ha noe å se fram til. Enda har vi ikke hatt rimfrost her, og enda har ikke svanenes unger blitt så flinke til å fly. Men snart er landskapet farget hvitt, og stillheten senker seg. Svalene har forlatt oss og grågåsflokkene følger snart etter. Det er oktober.....





4 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Du sier at det er mye fint som inspirerer deg nå. Men du blir jo alltid inspirert.
Det er helt ubegripelig at du får så mange ideer, og kan lage så mye fint!
Gode dager ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove! Du er da snill da. Jeg er nok enn kreativ sjel. Ha en finfin dag :)

HWIT BLOGG sa...

Så vackra bilder och visst är hösten inspirerande :)
Kram från Titti

Anonym sa...

Tusen takk Titti. Kos deg i høsten. Klemsiklem