fredag 5. mars 2021

Fredagstanker.

Så var det fredag, igjen. Ukene farer av sted inn i våren. Jeg gleder meg over å se at det har begynt å spire så smått der ute. Om en måned er det påske, men jeg starter våren med egg allerede nå. Egg gir vårfølelse hos meg.


Eggeskall er gøyalt å pynte med, om du farger dem eller ikke. Jeg tar vare på eggeskall om jeg lager en kake, pannekaker eller vafler. Når de får ligge litt på benken, kan du lett dra ut hinna som er inne i skallet og da blir det ingen lukt eller ulumskheter.

Jeg gleder meg allerede til å male egg, eller tegne på dem. Både hele utblåste egg og eggeskall skal brukes. Jeg tror det er like viktig å pynte til våren som det er å pynte til jul. Vi trenger alle noe å glede oss over å glede oss til. Litt etter litt vil det gule komme fram her hos meg, men jeg starter med å male litt egg. God helg!

4 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Kreativ som alltid du. Ndelige bilder.
Takk for hyggelig hilsen hos meg.
Ynskje deg fine vårdager.
Helsing Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Amo! Nyt dagene i den herlige nye våren! God søndag :)

Tove Steinbo sa...

Kjempefint - som vanlig! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove og ha en vakker dag :)