søndag 19. april 2020

Minikongler.

Herlig å lage pynt fra egen hage igjen. Her er det så fint vær nå, så det gjelder å nyte. Våren og alle blomstene er spesielt.

Vi har raktet og ryddet litt i blomsterbedene, og da oppdaget jeg at tujane eller heter det sypress, hadde noen fantastisk vakre minikongler. Liker du litt småpirk er det gøy å finne på noe med dem. Jeg plukket en haug og renset dem. Et gammelt plastlokk ble fylt halveis opp med lim og så var det bare å trykke på plass kongler med både fingre og pinsett. Det sto på benken til tørk i ett døgn. Da hadde limet stivet litt på toppen så jeg lett kunne vippe det ut av formen. Jeg snudde de med det våte limet opp og la de på litt plast. Så var det vare å vente et døgn til.


Litt hvitmaling gjorde susen, så konglene ble mer tydelige. De ligner bittesmå roser,synes jeg

Nå har jeg to fine runde kongleskiver til å pynte med her og der. Veldig koselig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

alt du kommer på ,skikkelig fint da :=)

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Fruensvilje. De var så søte de bittesmå konglene at jeg måtte lage noe med dem. Ha en finfin kveld!

utifriluft.blogg.no sa...

Du er så kreativ og flink.... lekkert <3

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Utifriluft! Ha en fin ny uke!

Tove Steinbo sa...

Hva du finner på - helt utrolig. Og for en tålmodighet!
Fortsatt fine, solrike og fargerike dager ønskes deg av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei å deg Tove! Ja, litt moro må man da ha i disse koroantider. Litt tid tok det, men jeg er fornøyd! Kos deg videre i våren!

Rita sa...

Har du sett noe så utrolig fint. Altså du slutter aldri å imponere meg!!!

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Rita! Du er verdens snilleste. Klem