fredag 3. april 2020

Egg og pynt.

Hos meg er det mange egg til pynt. Nye egg, gamle egg, plastegg, blekkegg, malte egg og så videre. Mine søte barn og barnebarn har malt egg med meg. Nieser, nevøer og nabobarn har også malt egg her. Noen av de eggene fikk jeg i gave, og jeg gjemmer det som kostelige skatter. Så koselig aktiviet og det er jo så mange måter å farge egg på. Jeg har til og med et egg som mamma malte til meg for noen år siden. Hun drev med marmorering da og det ble flott det grønne og gule egget som er nummer tre fra venstre øverst.
Jeg har kledd egg med papir, hyssing, blader, nett, servietter, kokt det i løk og plantefarger, brukt fargestifter og akvarell. Jeg synes forsatt det er gøy, så det ligger flere hvite, utblåste egg klare for de nærmeste dagene.

Nå man blåser ut innholdet kan jo eggene gjemmes fra år til år. Det er alltid gøy å ta det fram å se over dem og minnes.
Godt å ha noe som lyser opp i disse dager. Gidder du ikke å pynte sier du?
Da kan du jo gjøre det på den enkle måten. Eggene du skal spise i påsken kan jo være til pynt de også. Hvite egg er også vakkert. Her har jeg brukt litt fjorårsgress som eggene kan ligge i til de skal brukes. Ha en fin dag!

8 kommentarer:

hagen vår sa...

Innmari fint. Du er god på å skape. Ha det godt! Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Anne! Ha en vakker helg!

utifriluft.blogg.no sa...

Du er så veldig flink! Dette er flott.... god klem <3

naturglede/Randi Lind sa...

Takk og takk. Ha en finfin kveld. Klemsiklem

Anonym sa...

så mange vakre egg,jeg hadde mange som barna malte da dei var små lenge,desverre tok musene all pynt våre barn hadde laget et år vi fikk skikkelig museinnvasjon i heimen og dei ødela alt jeg hadde ,men jeg har minnene :=) med krykker blir det ikke mye gjort,men da jeg leste ditt innlegg der du skulle pynte hentet jeg nøen høner og sette på borda her i stua,det får bli med det :=) og dei skal få stå her i minst 14 dager

naturglede/Randi Lind sa...

Hei igjen Fruensvilje. Så fint jeg inspierte deg da. Koselig med litt pynt og forandring for en stund. Museinnvasjon? Uff, det er ikke gøy for de ødelegger så mye. Mistet noen minner sånn da jeg var liten. Kos deg i helga som best det går! :)

Tove Steinbo sa...

Har aldri sett noen som har så mange påskeegg som deg! Jeg har også malt påskeegg og laget påskepynt på fjellhytta.
Har hentet noe av påskepynten på hytta, for vi hadde ikke vært hjemme i påsken på 26 år, siden vi kjøpte den.
Du her helt unik! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Knis! Det er koselig da!!!!! Herlig med litt forandring i stua i disse rare tidene. Takk for fine ord og nyt dagen!