fredag 10. april 2020

Blomsterbrød.


Hva med et vårlig blomsterpyntet brød? Jeg har sett så mange sånne pyntede brød på nett i det siste, at jeg bare måtte prøve meg også. Artig å tegne på brødet med alt fra gulrot, stemor, gressløk, løvetann og tomater. Så godt det duftet da det kom ut av ovnen også. 
Det ble to stykker. Jeg ser mange har brukt en foccasiadeig og det er fint til dette om du ikke har din egen oppskrift. Mitt er et bakepulverbrød. Jeg serverte brødet til reker og fiskepudding, hvit saus og  en salat i går. Mannen måtte ha skjell og reker,så gjett om vi koser oss i påsken. Gøy å lage litt godt.

Brødet minnet meg litt om sommer ved Middelhavet med duft av olje og oliven. I dag var det bare litt rester igjen av brødet. Det spiste jeg opp til frokosten med jordbærsyltetøy og rømme på. Tror jammen jeg må bake et til!

8 kommentarer:

utifriluft.blogg.no sa...

Så lekkert - og det ser kjempegodt ut! :-) klem

naturglede/Randi Lind sa...

God kveld utifriluft! Ja, det smakte godt og var artig å lage. Ha en fin fortsettelse av påsken. Klemsiklem

Anonym sa...

det sies att vi spiser med øynenen også,og dette brødet var jo et syn å se på ,herlig

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Fruensvilje. Det ble kaldt en skuebrød av noen i dag og det var vel kanskje rette navnet. Pent ble det og godt. Fortsatt god påske til deg og dine!

HWIT BLOGG sa...

Oj vilket vackert bröd! Fantastiskt! Nu fick jag inspiration till att baka :)
GLAD PÅSK kram från Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk. Det var gøy å lage. Bak på!!! Fortsatt glad påsk Titti!

Tove Steinbo sa...

Du pynter alt, lager masse nytt og nå blir til og med brød pyntet. Kjempeflott og fargerikt!
Og når det også smaker godt, kan det jo ikke bli bedre! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove! Ja, det smakte nydelig, så det blir nok flere blomstrende brød utover her i huset.