søndag 6. februar 2022

Bamsekake

Litt av en jobb å bake en bamse som skal sitte på en kake, men det har vært gøy. 
Smørkremen kom på plass på kakebunnen, og det ble en ostekrem med jordbær inni den. Det mest spennende, var om bamsen var for tung. Tenk om den bare raste gjennom kaken og så  var det bamsekræsj! 
Men det gikk bra. Pynten var et kapitel for seg. Det tar noen timer å lage bamse, blomster og blonder, men det ble bra. Nå gjenstår det om kaken faller i smak, men det tror jeg den gjør.

Morsomt har det vært, men om jeg lager en sånn om igjen? Ja, det vil tiden vise.....

4 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

For en fantastisk kake! Denne ville barnebarna vært i ekstase over! Nesten for fint til å spise! Heldig den som fikk så fin kake :) Var det et bestillingsverk?

Tove Steinbo sa...

Jeg forstår ikke at du orker å bruke så mye tid på noe som skal spises/ødelegges. Kaken er jo helt praktfull!!! Det syntes vel alle vil jeg tro. Hadde noen hjerte til å skjære den opp?
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei KK! Nei, ikke bestillingsverk men til min nieses datter. Nå er den spist opp!!!!Artig å lage, men jammen tok det mange timer! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Ja, det sa mannen min også. Men det er jo gøy og lage noe selv. Nå er det spist opp, alt sammen og fint er det. De på festen spiste halve, og resten hadde niesen min med på jobb i dag. Ha en fin ny uke :)