lørdag 12. februar 2022

Midtveis...

I morgen er det morsdag og jeg vil passe på og gratulere min mamma med den dagen her! Vi var sammen forrige helg, så vi skal ikke dele kake denne gangen. Det tar vi siden, 

Ja, tenk nå er vi straks midtveis i februar. Det lysner der ute mer og mer.

Våren ligger der og venter. I dag regner det og det er faktisk litt godt det også. Vinter har vi ikke her i år, så sola har skint fra blå himmel dag etter dag. 

Jeg koser meg med strikketøy og OL på tv. En kjole er klar, og jeg har begynt på en til, men den er mindre. Dukken fikk være modell her og vise fram kjolen. Hun er bare 65 cm høy, så det ble jammen fotsid til henne. 
Mønsteret har jeg for det meste fikset selv, så dette er det nok ingen som her maken til. Koselig med et håndarbeid i vinteren. Jeg strikker mest i den mørke tiden.

Da vinker skyggen min til alle mødre og ønsker god helg i februar.


8 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och visst blir det ljusare och ljusare...
Varm kram från Titti

KKvinneblogger sa...

Så fint du strikker!
Jeg har ingen mor i live lenger, men jeg har barn, svigerbarn og barnebarn fordi jeg var så heldig å bli mor til to jenter og en gutt. Det er stort og noe å feire på morsdagen!

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hwit! Tusen takk, og ha en fin ny uke mot lysere tider og vår! :)Klemsiklem.)

naturglede/Randi Lind sa...

Takk KK! Strikke har jeg blitt mer og mer glad i med årene. Ja, morsdag er fint å markere litt, om man er sammen med sine eller ikke. Ha en fin ny uke i den gryende vår.

Barwitzki sa...

For en vakker dag morsdagen er :-)) vi feirer den i mai måned.
Og i går kom endelig sola til oss med klarblå himmel, denne dagen brukte jeg til å gå på ski i fjellet... det var bare fantastisk. Alle har ventet på denne muligheten...i ukevis fordi vi har hatt regn og gråvær i ukevis.
Heldig dag i går :-))))
Ellers følger jeg også de olympiske leker med mye entusiasme, det er flott det utøverne driver med og jeg er glad for hver en ganske kjempet seier.
Kjolen din er fantastiske... veldig fint mønster med denne fine grønne.
Beste hilsener og
masse moro med strikketøy og OL. Viola

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg Barwitzki. Koselig å høre fra deg igjen. Ja, dagene raser av sted mot vår, og det er gøy å få med seg litt av OL. Tusen takk for snille ord og ha en fin dag! :)

Tove Steinbo sa...

Jeg håper du hadde en hyggelig morsdag. Det hadde jeg, både med blomster, kake og god vin.
Nydelig kjole du har strikket, med vakkert mønster.
Sen med min kommentar, men jeg har vært lite på nett i det siste. Vi har kost oss mye med OL og alle våre flinke idrettsutøvere.
Her har det vært snø og regn om hverandre, så det er håpløst å gå. Vann, søle, snø, pluss glatt om kvelden. En merkelig vinter! Men fine dager ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Takk du. Ja, det ble en trivelig helg, for her ble det delt opp kan man si. Ja, OL blir det litt av her også innimellom. Det er jo bare hvert fjerde år sier vi, så noe må vi få med oss det. Enig i at vi har en merkelig vinter. Vi har også vekslende vær. Asfaltveiene er greie, så det blir sånne kjedelig trimturer der nå om dagen. Gleder meg til å virkelig gå i skogen igjen. Ha en fin fortsettelse av uken!