torsdag 20. januar 2022

Vårlig janaur

 
Herlighet som det har smeltet inne på skogen. På bare et par dager er det meste av sien vekk. Det gikk lett å gå tur. De få isstrekningene som var, kunne jeg bare gå på siden av. 

Jeg plukka med meg litt blåbærlyng, fjorårsgress og furu. Koselig med litt vinterpynt inne i januar.
Inne under trærne har alt smeltevannet blitt til isdammer. Men isen er slett ikke til å gå på. Da må det bli flere kuldegrader. 
Vel hjemme lagde jeg meg litt pynt i noen vaser. Det blir spennende å se om blåbærlyngen spretter ut. Ikke alle ganger i januar går det, men jeg måtte forsøke. 




4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och nu går vi snart mot ljusare tider!
Varm kram från Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Hwit og ha en vakker helg! Klemsiklem:)

Tove Steinbo sa...

Her har det vært vanskelig å gå i skogen, og jeg gleder meg til det blir bedre.
Dekorasjonene dine ble vakre. Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Nei, alle kan ikke gå i skogen på denne tiden av året. Føler meg heldig der. Koselig å plukke inn kvister og sette det i vaser. Nå gleder jeg meg til gåsunger snart. Ha en vakker uke videre.