mandag 27. mai 2019

Bli med....

Det er herlig å gå tur i våren. Man trenger ikke gå langt for å oppleve noe.

Det spirer og gror i hage og veigrøfter, inne på skogen og langs jordekantene.

Jeg oppdaget et rådyr. Det er nydelig å se hvordan det stille og forsiktig vandrer mellom gress og strå, napper til seg litt mat her og der.

Rådyret går litt i ett med fjorårsgress og nye skudd, så det er ikke alltid så lett å oppdage. Denne gangen var jeg heldig.

Hyggelig at du ble med på min lille tur av bilder. Herlig å komme seg ut nå og man trenger slett ikke å gå så langt for å nyte.

10 kommentarer:

annebe sa...

Ja nå er det mye vakkert å se "rett utafor døra" om dagen :) Nydelige blomster og så koselig med rådyr... Ha ei fin ny uke <3 Klem fra Annebe

Anonym sa...

en vakker tur,nei en må ikke gå langt hver gang en vil oppleve noe,det ser så vakkert ut der du bor :=)

Tove Steinbo sa...

Så flotte bilder av rådyr! Der var du heldig. Da er det enklere å ta bilder av blomster.
Så vakre både i farger og former! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Annebe! Ja, mai og alle andre vårmåneder også, er spesielle. Nyt dagene mot juni! Klem :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Fruensvilje. Herlig bare å gå en tur i nabolaget når det spirer og gror. Kos deg videre i våren!

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Tove! Takk du. Ja, jeg følge meg veldig heldig der jeg gikk! Utrolig morsomt når man kommer litt bake noen busker, så dyrene ikke blir oppmerksomme på meg. Men blomster er mye enklere å fotografere. Ha en vakker dag mot juni!

Rita sa...

Tenk nå er mai over også. Jeg merker at jeg stresser litt med at nå går tiden for fort. Jeg rekker ikke å få med alt kjenner jeg.... elsker denne tiden :) Ønsker deg en fin dag kjære venn.

Mette Kvalsvik sa...

Nydelige bilder <3 Tiden går så fort! Og i dag er det altså siste dagen i mai. Ønsker deg en god fredag og god helg, Randi :-D

klem

naturglede/Randi Lind sa...

Ja, sånn er det, for vi vil ha med oss hele kosen. Nå er det grønt og vakkert, naboen hadde sett rådyrkalv og fuglene mater unger. Vi må skynde oss å nyte så mye vi kan. Klem og god helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Takk du. Ja, nå er det fint. Tenk juni i morgen allerede. Det gjelder å komme seg ut så mye man kan. God helg. Klem 😁