torsdag 25. april 2024

Dyreliv i våren

 

Nå livner det der ute. Ekornene leker i tretoppene.
Selv om været ikke er som vi ønsker om dagen, så går jeg likevel ut hver dag. Noen ganger tar jeg med meg mat i skogen, og andre ganger ikke. Denne dagen oppsøkte jeg et sauefjøs. Jeg synes det er så koselig der med fine vinduer og utsikt til denne grinda. Snart kommer sauene og da går jeg ikke hit inn.
Ofte går jeg til en dam i nærheten. Noen ender har holdt til her de siste dagene. Det blir spennende om det blir andunger snart.

Harene leker på jordene og de er morsomme å ta bilder av.
Noen ligger helt stille i gresset og tror visst de var usynlige.
Rådyr er det mye av her, men elgene har jeg ikke sett på lenge?
Selv i regn går jeg tur. Det blomstrer så vakkert. Hegg og bjørk grønnes stadig mer. Det er virkelig vår nå.




2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder!
Önskar dig en solig och glad söndag :)
Kram Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Hwit. Nå er det bare å nyte ja. Klemsiklem :)