lørdag 4. februar 2023

Minihus

Her er et hus jeg alltid har hatt et forhold til. Nå gjenskapte jeg det som et minne. Det ble et lite minihus i fyrstikker, papp og lim. Det virkelige huset er borte for mange, mange år siden, men vi har bilder av det.

Før det ble revet var det slitt av elde. Rødfargen hadde blitt nesten brun og vinduene hadde ikke stort hvitmaling igjen . Noen vinduer var ikke der lenger en gang. Men inngangsdøra holdt huset lukket og det var ingen andre enn mus som bodde der de siste årene. Mitt lille hus ble som jeg husker det, slitt og morkent.

Artig å gjenskape det som et minihus, og mine minner følger meg nok resten av livet.......

6 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

For et artig prosjekt å gjenskape et hus du har fine minner om. Koselig å pusle med, og så fint du har fått det til!

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk KK! Artig å forsøke seg med sånne små bygg. Ha en fin søndag! :)

Tove Steinbo sa...

Du er ikke sann! Du finner på det ene etter det andre og får det til. Et flott minne!
God søndagskveld ønskes av Tove/fargeneforteller

HWIT BLOGG sa...

Så sött litet hus! Påminner om en röd liten gammal stuga som ligger mitt ute i skogen...
Alltid inspirerande att kika in till dig :)
Kram från Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Kreativitet gir meg energi. Dette huset ble jeg fornøyd med. Ha en vakker ny uke :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hwit! Takk du for hyggelige ord fra deg. Ja, det er en husmannsstuga, så det minner nok om andre hus som fortsatt står der i skogene våre.Ha en fin ny uke i februar!