fredag 14. oktober 2022

Vinterdag.

Tenk at det allerede er 14.oktober og første vinterdag. Enda har vi ikke hatt snø, men rimfrosten har vi sett så vidt her hos oss. Det er vakkert ute nå, med fargerike løv både på trærne og på bakken. Været i dag skal visst fortelle hvordan vinteren blir. Her er det sol, åtte grader og lettskyet. Det lover jo godt?


Det er rare tider vi lever i føler jeg, men da trenger vi ekstra ro og stillhet. Det så fint å gå under et tre i oktober og se løvet danse i vinden. Det gir en god fred i hjertet.

Trosten leter etter mat i gresset på utsiden og den finner fortsatt mat. Så den holder seg visst her en stund til.

Høsten er vakker, og jeg håper det ikke blir alt for mye regn i helga. Men gjør det det, så har jeg regntøy.





8 kommentarer:

fruensvilje.blogg.no sa...

vi har ennå ikke hatt frost,men fikk mer nysnø i fjelltoppane i natt / morgen ,dagen startet fint men gikk over til regn ,hva det vil bety for vinteren gjennstår å se ,vakkert hos dere nå da

fruensvilje sa...

fruensvilje som komenterer

hagen vår sa...

Hei! Så godt å vite at været i dag er med på å bestemme været fremover. Passer godt. For mange år siden husker jeg at det snødde 14 otober, men oktober forbinder jeg ikke med vinter.
Ha det godt! Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Unknown. Ja, nå er det nydelig her med fine farger. Det varer jo ikke så det gjelder å ta vare på dagen. God helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hagen vår! Koselig å høre fra deg Anne. Her har vi også av og til hatt snø midt i oktober. Faktisk har det hendt at den snøen har vært starten på vinteren også, men det er noen år siden nå. Ute er det nydelig om dagen med farger som skikkelig synes. Nyt dagene og ha en vakker helg :)

naturglede/Randi Lind sa...

Fruensvilje! Knakende god helg til deg i høsten!

Tove Steinbo sa...

Utrolig vakre bilder!
Når det gjelder været har jeg aldri opplevd maken til regnvær og vind som det var her på Stovner/Oslo i dag tidlig før kl. 07. Det var et bråk uten like rundt huset, og da jeg tittet ut ble jeg helt forskrekket. Regnet fosset ned. Har det vært slik andre steder tro?
Nå er det sol innimellom, men veldig mørke skyer også.
God helg ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Regnvær har vi i kveld. I dag tidlig hadde vi sol vi. Nydelig vær i hele dag. og jeg har gått meg en lang tur og sett på fargespillet i naturen. Været kan jammen være variert her i landet. Ha en fin kveld og morgendag.