onsdag 15. september 2021

Midtveis!

Tenk nå er vi midtveis i september allerede. Ute begynner det å bli farge på noen av trærne og trekkfuglene øver og øver for sin avreise. Det er alltid vemodig når en sommer er over, men jeg liker alle årstider, så jeg er heldig sånn. 

Helga gikk med til yngste barnebarnets konfirmasjon. Det ble minnerikt og koselig. Så godt at vi kunne være sammen igjen og feire nesten som vanlig.

Masse mat ble det, så gjett om vi koste oss. Gresskrona mi ble brukt til pynt sammen med kongler og annet. Konfirmanten var jo konge for en dag.

Konglene ble en fin krans etterpå, som svigerdatteren fikk, så da ble det et minne. Nå er det tilbake til hverdagen, og det er også greit. Det har skyet over og det ser jammen ut til at vi kan få litt regn. Da skal jeg tenne stearinlys og kose meg litt.


4 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Ja, jammen går det unna! Gleder meg over at september har vært uvanlig fin hittil! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei du KK. Ja, det er høstlig nå, men det er fint det også. Ønsker deg en knakende god helg :)

Tove Steinbo sa...

Nok en gang - utrolig vakre bilder.
Er enig med deg, jeg synes det er fint med ulike årstider, og høsten er vanligvis veldig vakker med sine fantastiske farger. Men i år har det vært så tørt, så bladene visner, dessverre, så vi får ikke gleden av fargene. Men vi koser oss inne. God helg ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

God mandag Tove. Ny uke og nye muligheter, og høsten banker på. Her også har det vært tørt, men det blir også farger. Nå begynner lønn og osp med sitt fargespill og det er så vakkert på disse gråværsdagene. Fint å gå en tur ut, men jammen er det koselig inne etterpå. Vi syklet en tur i går formiddag og det var på med vanter og pannebånd for første gang. Men sånn er det. Ha en vakker ny uke! :)