torsdag 24. desember 2020

Julekveld

Så var dagen her. Jeg elsker advent, så den tiden før, kunne gjerne vart lenger. Etter julaften kommer romjula, og det er også så fint. Men først er det julekveld!


Jeg har bakt og kost meg i advent. Noe er allerede spist, og annet ligger klart i kakebokser og fryse. Planlegning er halve jobben, mener jeg. Jeg rakk slett ikke alt jeg hadde satt på lisen min, men jeg rakk det som var nødvendig. Kjøpe inn mat, pynte, bake litt og kose meg ikke minst.

Denne juletrekaken er for lengt spist, men jeg har sukkerbrød i frysa, så jeg kan brått lage mer. Granbarnissen utenfor døra er ny for i år. Jeg så at det var så mange som lagde sånne, og da måtte jeg også ha en som hilste alle velkommen.

Julekrybbe og annet er koselig å se på i advent, og det skal få stå til godt ut i januar hos meg. 

Kos dere massevis i dag om dere er alene eller om dere er flere. Vemodet følger gjerne med hos meg, men sånn er det med høytidsdager. Jeg gleder meg til å høre masse julemusikk, spise god mat og se de jeg kan i jula. Så får vi håpe at innen neste år er alt mer normalt. GOD JUL!
 

 










Ingen kommentarer: