mandag 11. mars 2024

Ny uke i våren!

 

Det våres, og traktorgenseren til oldebarnet vårt er klar, med lue. 

Dukken fikk også sin genser i samme fargene.
Jeg har bakt til påske allerede. Når strømmen alltid blir diskutert, er det fint å lage EN  langpannekake. En kake blir til mange, når man deler den opp og fyller bitene med forskjellige kremer, som kan fryses. Nå er det klart.

Pynten er jo halve moroa. Her har jeg brukt cakepopsdeig til den store kaninen, og ellers er det sukkerpaste. Å tegne litt på sukkerpastaen er gøy, nå som vi kan kjøpe spiselig tusj og konditorfarger. 
Her våres det mer og mer. Svanefar vokter sine, og han kan man ikke kommer for nær.
Fortsatt er det is på vannet, men svana bryter det lett opp nå. I hagen har jeg noen vakre snøklokker nå, og en enslig krokus. For hver dag kommer det flere vårtegn, og det er bare å nyte.







4 kommentarer:

Barwitzki sa...

Godt strikket... Jeg gratulerer deg.
Påskekakene dine er fantastiske... jeg er inspirert :-)) og takk. Jeg liker det veldig godt.
Svanen er vakker... i går så jeg de to første storkene her hos oss... våren kommer.
Mange glade hilsener til deg.

Anonym sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen Barwitzki! Herlig med vår. Storker er så fine, men det har vi ikke her. Kos deg videre med alle vårtegn. Naturglede/Randi

Tove Steinbo sa...

Virkelig flott genser og tilbehør! Og de flotte kakene! Tenker de vil forsvinne fort når det kommer besøk!
Men jeg sier det igjen og igjen. Hvordan får du tid til å gjøre alt dette?!
Gode dager ønskes videre av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Tove. Koser meg med kreativitet jeg vet du. Nå som jeg er pensjonist, har jeg jo så mye bedre tid også. Ha en fin helg. :) Naturglede/Randi