fredag 17. november 2023

Lage julepynt selv.

Det nærmer seg advent og jeg liker å lage pynt selv. I år ble det en julebil! Jeg fant en gammel lekebil i kjelleren som en av guttene hadde da de var små. Nå  malte jeg den rød og pyntet opp med grantre og gaver. Julenissen er en liten figur barna har fått i kinderegg. Den var hvit, men jeg malte den, og satte på nisselue.

Det er mange fine ideer på nett og jeg fant ut at jeg skulle lage noen ski av ispinner som andre har gjort. Så søte de ble til pynt på gaver, henge på juletreet, eller bare legge de fra meg å litt mose.

Jeg har laget flere små gården  gjennom de siste årene, og vintergården har jeg nå tatt fram. Den er laget på et fat, så den tar ikke stor plass.
Koselig med alle de små detaljene. Hesten og traktoren fikk barna i kinderegg en gang i tiden, og de passet så fint inn her.

Men den nye gården jeg har laget det siste året, den får stå på en benk i kjelleren. Den ble alt for stor, men det var veldig artig å lage. Jeg tror jeg må starte på en ny gård, der låven ikke blir større enn en skoeske. Det får kanskje bli neste års hobby det.





6 kommentarer:

fruensvilje.blogg.no sa...

så mange koslige ting du skaper ,og det er jo den pynten som er kjekkest å ta frem ,for ikke å snakke om å arve,men det hadde vært kjekt om du fant en plass til årets gård der alle fikk glede av å se den

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Fruensvilje. Jeg gleder meg over å være kreativ. Men den låven får stå i kjelleren vår denne vinteren. Morsomt å spørre om folk vil være med ned og se på gården min!!!! Ha en fin helg.

HWIT BLOGG sa...

Ljuvliga bilder som vanligt! Ha nu en mysig och vilsam vecka...
Kram från Titti

Tove Steinbo sa...

Det er så fantastisk flott alt du lager! De gamle husene er jeg blitt helt forelsket i!
Og som jeg sa til deg - du må ikke sette det i kjelleren. Mange må få sett dette!
Hilsen fra Tove/http://fargeneforteller.blogspot.no

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Titti. Hav en fin ny uke. Klemsiklem

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove! Veldig gøy å lage, men den store gården får stå i kjelleren. Men mange titter innom og ser den der også da. Ha en finfin dag. :)