fredag 24. november 2023

Gleder meg!

 

Jeg gleder meg! Det nærmer seg, det nærmer seg. Jeg prøvepyntet adventsstaken og tent fire brukte lys for å se. Så koselig å forberede litt. Hjertene har jeg skåret ut av noen treskiver jeg fikk på gården hjemme.

Nå har jeg satt helt nye lys i staken og satt den i kjelleren. Den skal ikke fram før det er desember.

Men det er morsomt å glede seg. Jeg tok fram de gamle skøytene mine. Det er vinterpynt som kan være framme allerede. Jeg arvet de av søskenbarnet mitt da jeg var liten. For et par år siden tegnet jeg på dem, og nå er de til pynt, stive og gamle som de er. 

Jeg fikk svibler denne uka, og de er så vakre i det de springer ut. De fikk stå til pynt i stua en liten stund før de springer ut. Skiene har jeg laget av ispinner.
Men de knoppene på sviblene kom fort opp, så nå er det ute på terrassen. Jeg tåler ikke sånne blomster, så de får jeg glede meg over gjennom vinduet. Koselig det også.


Ingen kommentarer: