torsdag 1. september 2022

Hei september!

Sakte sniker høstefølelsen seg inn over meg og alle andre. Det er september og sommerfølelsen takker snart for seg. Det er alltid litt vemodig, men også litt godt synes jeg. Høsten har for meg en egen ro, og så vakre farger. Jeg har allerede lyst til  å pynte opp med gult og oransje, kornaks og furu, saueskinn og pledd. Det er vel litt tidlig kanskje, men på denne tiden blir det mørkere kvelder og kaldere i lufta, om vi vil eller ikke. 


I helga ble det en eplekake, bare for å feire de siste dagene av sommeren. Eplekake med krem. Ingenting smaker så godt som det. 

Sakte vender vi alle tilbake til normale dager og hverdag igjen, blogging og mer inneliv. Godt det også, for jeg liker best det jevne og gjenkjennelige. Det vante er det beste synes jeg, det vante med rutiner og helgefølelse. Sommeren er liksom søndag hver dag, mens når høsten kommer, blir det tilbake til normalen.

4 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

September er velkommen! Her i Bergen har vi nydelig vær for tiden, det har ikke regnet på flere dager. Sommerfuglbusken blomstrer og tiltrekker seg sommerfugl og bier. Syrinhortensiaen blomstrer med enorme blomster som er i ferd med å gå over fra hvitt til rosa. Og til helgen reiser vi til fjells :)

Tove Steinbo sa...

Så hyggelig å ha deg tilbake på bloggen. Vakre bilder som vanlig.
Vi har dessverre mistet mye av gleden over høsten i år, da vi pga corona måtte reise hjem fra fjellet. Vi pleier å være der i august, men dessverre, slik gikk det ikke i år.
Gode dager ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Litt sen til å svare KK, men jeg har ikke vært mye hjemme i det siste. Dataen er jo med, men jeg bruker ikke mer nett enn jeg må på reiser. Håper du fikk en finfin tur til fjellet. Ønsker deg vakre dager i høsten.

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Jeg er ikke helt tilbake enda, men det kommer seg vel med bloggingen etter hvert som vi blir mer og mer inne i høsten. Håper du er mye bedre nå, og kan glede deg over fine dager i september. Klemsiklem fra meg :)