torsdag 20. februar 2020

Pynt med egg.


Så koselig å pynte med egg.Til helga er det fastelavn og da er det jo fjær og dun på kvistene. Det passer fint med noen egg også.


Det er jo ikke første gangen jeg legger ut sånt som dette. Men det er gøy å farge litt egg med løk om man binder fast blomsterblader, garn eller plastnett på egget før man koker det i løkskall. Jeg blåste ut noen av eggene også i dag, så da blir det kake snart. Eggene jeg har blåst ut innholdet av, kan jeg gjemme fra år til år. Ser du stålullen? Jeg pusset vekk stemplene på eggene, for de tallene vil jeg ikke ha som pynt!


Nei, det er ikke påske på en god stund enda, men for meg er egg vår! I dag ble det litt lek med maten. Jeg fikk egg på brødskiven og egg til en kake av det jeg gjorde.

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Som sagt et utall ganger - du er ekstremt kreativ på mange måter. Jeg er nok også kreativ, men ikke på så mange områder som deg.
Jeg elsker å skrive, lage blogginnlegg etc., og tidligere sydde jeg, strikket og broderte, men dette du driver med her, synes ikke jeg er gøy. Men det er veldig gøy å se alt du lager! Har du sett innlegget om oransje? I morgen legger jeg ut om fargen rød. En god fastelavn ønskes deg av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk og takk Tove for nok en snill kommentar. Ja, heldigvis liker vi forskjellig. Fryktelig kjedelig om vi alle skulle ville det samme hele tiden. Jeg titter innom deg litt senere. God fastelavn til deg også!