lørdag 10. november 2018

Test på julekrybbe.

Hva tror du? Blir det brukbart til advent og jul? Mulig dette blir en del av årets adventstake. Jeg trenger fire lys, kanskje en lysslynge og litt annen pynt.
Morsomt å lage. Her har jeg brukt en haug med servietter som jeg har krøllet sammen og dandert over ståltråd. Etterpå surret jeg det fast med mer ståltråd og dekket det med vanlig Papirlim. Det måtte tørke en lang stund.

Så var det bare å sette det sammen til en julekrygge. Maria, Josef og det lille Jesubarnet, en hyrde og et lam.

Om jeg skal fortsette med flere figurer vil tiden vise. Jeg lurer på om jeg skal spraye alt i hvitt, men det har jeg ikke tatt stilling til enda.

10 kommentarer:

jorunn`s Fristed sa...

Jeg blir helt imponert over din kreativitet.

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Jorunn. Jeg slapper så godt av med sånt. Du er da så kreativ selv, og kjenner gleden over å lage ting selv. Ha en vakker dag og lykke til med resten av kjøkkenet. Det blir så fint!

Tove Steinbo sa...

Du får det nok til! Ingen er i tvil om det! Det blir helt supert.
God søndag ønskes av Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Ja Tove, jeg jobber på litt i dag og legger farger på. Morsomt å være kreativ. Nyt dagen! Her regner det, så det er koselig med kaffe og musikk.

amo sin blogg sa...

Det er ingen tvil om at dette blir flott.
Du er fantastisk flink.
Helsing Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg Amo! Tusen takk for snille ord. Jeg har begynt å male figurene nå, og en stor sau blir det visst også. Koselig med en selvlaget julekrybbe, selv om den ikke blir så solid som de man kjøper. Men da kan den vare så lenge den kan. Siden kan jeg lage en ny! :) Jeg har hatt en stor i avispapir før, men den er utslitt, så ble det en i jeg sydde i lerret, men den liker jeg ikke så godt. Så nå ble det denne. Gleder meg til advent! :)Ha en fin ny uke!

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei
Så flink som du er. Dette var virkelig en fin julekrybbe.

Vivi

hagen vår sa...

Liker veldig godt serviettfigurene dine. De har et flott uttrykk. Ha det godt! Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Vivi. Nå driver jeg å maler figurene. Et esel har det også blitt. Viser det fram når det er klart! Ha en fin dag videre mot advent!

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Hagen vår! Takk for hyggelige ord. Jeg koser meg med dette i ledige stunder. Gleder meg til å få det ferdig. Nyt dagene mot advent!