lørdag 12. mars 2011

Dolk, på forlatte steder


Det ble rent magisk å stille seg under hånden til denne
piken på veggen. Det var gråvær, så om det hadde begynt
å regne kunne jeg jo i fantasien brukt soppen som paraply på dette forlatte sted!


Vi fant mange forlatte steder på vår leting etter Dolk og
Pøbels malerkunst på Lofoten. Utrolig artig å kjøre alle
de små veiene vi kunne finne, for å se om de hadde vært
på enda et forlatt sted og merket enda et forlatt hus.


Utrolig flott å se på litt avstand. Gikk man nær, så forsto
en virkelig hvilken jobb de måtte hatt.
Jeg tror de har brukt en slags mal, sjablong eller mønster
og så sprayet og malt.


Jeg forelsket meg helt i denne vakre piken. På nært hold
så de grå gamle treplankene forvridd og slitt ut,
etter årevis med vær og vind.Kommer du til Lofoten en gang i nær fremtid,
så ut og let. Du blir ikke skuffet. Det var en opplevelse.
Om en stund vil naturen ta maleriet til seg,
og det vil forsvinne etter vind og stormers arbeid.

5 kommentarer:

Anne sa...

Har du sett på maken da :-0

Ikke jeg i alle fall, men du og du det var jaggu morsomt å få tatt litt del i vandringen din. For noen hus, og for noen `sjablonger`om en skal kalle det det.
Helt enormt, for det er jo faktisk kunstvek og ikke herverk det en ser på bilde her. En stø hånd og et tenkende hode står bak i alle fall.

Glimrende løst oppgave denne uka også kjære venn :-)

Jeg har just gått en lang tur i bløtt snøvær, søkk våt, men du så friskt. Bilder ble det ikke, bare en Stratos.

Kos deg gjennom kvelden.

Viola sa...

Å du i all verden noe så spennende!! =) Utrolig vakkert, både de gamle husa, selv de slitte plankene og kunstverket (er det pøbelverk eller kunstverk??)......!! Kunstverk vil jeg si!
Skjønner godt du forelsket deg i den piken.. Og for en natur i bakgrunnen! Lupiner- dem er jeg bare SÅÅÅÅ glade i!!!! :)
Jeg ser også det verket av en rullestol, ser ut som det står et fysisk hjul der.. det er vel det, tenker jeg..

Så spennende det må ha vært på leting etter gamle hus! Dette var et topp innlegg, takk og takk for titten!! :)

Klem fra meg! :)

Eva sa...

Jeg vil ikke kalle det for hærverk, men kunstverk! Jeg visste ikke at det finnes i Lofoten, men jammen fikk jeg lyst å ta en sommertur dit etter å ha sett alle de flotte bildene dine!

Berit T sa...

Fantastisk!! Dette har jeg ikke hørt om en gang. Og nordover skal jeg til sommeren så på leit skal jeg også, for dette vil jeg se, og også står under soppen!
Ha en fin søndagskveld og snart en ny uke.

Malgorzata Ingstad sa...

Dette var virkelig spennende! Vi planlegger en tur nordover iår - tenkte på Vesterålen, men kanskje det blir noe i Lofoten også siden man kan jakte på så spennende kunstverk i naturen...