torsdag 7. februar 2008

Skjæra.



Skjæra sitter å vipper i bjørkekvistene. Den føler nok også, at våren nærmer seg?


Snart skal den samle kvister og bygge videre på redet fra i fjor. Jeg synes skjærene er morsomme der de svinser omkring i greinene. Det kritthvite brystet og de sorte fjærene, lyser opp i tretoppene. Det glinser i blank og velstelt fjærdrakt.


Snart legger de sine egg og det blir små herlige fjærballer av noen unger som hopper omkring på bakken. Jeg gleder meg til det, for da er det virkelig vår!



Aner ikke hvordan blogspot fungerer, men det får jeg vel se etterhvert? Her sitter jeg å skriver, og kanskje er det noen som leser det, og kanskje ikke. Det er sikkert mange her inne, men hvordan skal jeg finne dem tro? Merkelig opplegg. Trodde kanskje det kom opp ei fellesside som fortalte meg om andre bloggadresser? Men jeg har ikke funnet noe sånt? Det eneste jeg har funnet er neste blogg. Jeg har forsøkt det, men havnet først på en fransk blogg, og så på en fra Kina eller noe? Det samme kan det være, jeg skrive jo for meg selv. Det blir som ei dagbok med mine tanker og funderinger. Jeg liker å skrive, så det er ikke vanskelig.

Nå har vi spist middag og den var god. Det ble hjemmelaget potetstappe med stekte, røkte pølser. Til dessert hadde jeg sviskegrøt med melk. Riktig god gammeldags bondekost, som vi er glad i begge to. Joda, jeg er gift og har barn og barnebarn. Håper dette stedet kan bli mitt sted for å få ut noen av mine undringer etterhvert. Jeg gleder meg over å se bildene mine innrammet av det sorte. Det får komme ettehvert. Om jeg skal skrive hver dag, vet jeg heller ikke. Det avhenger av dagsform og lyst, tror jeg. I dag har jeg migrene og da blir det bare å titte inn litt innimellom, når tablettene virker. Håper morgendagen blir bedre, for da har jeg så mye som skal gjøres. Jeg får krysse fingre og tær og håpe på det beste.

Ingen kommentarer: