lørdag 16. februar 2008

Levende dukke?


Dette er min dukke, bare min! Ingen i hele verden har maken!

This is my doll, only mine! Nobody in the hold world have a doll like her!

Den er laget i cernitleire, og jeg har sydd kropp i bomullsstoff. Men parykk og falske øyevipper ble den ganske levende synes jeg. Veldig mye jobb, men morsomt å forsøke.
Idag har jeg ryddet litt både her og der, og tenkt litt på om jeg skal lage ei ny dukke snart? Så noen nydelige babydukker på en annen blogg, og ble inspirert. Kunne godt tenkt meg å lage mange dukker, men hvor gjør man av dem etter på? Jeg kan da ikke ha huset fullt av dukke heller?De er jo store, og tar plass. De første jeg laget , ble ikke så fine, men denne er jeg fornøyd med. Det er så gøy å se hvor levende man kan få dem. Koke tenner og øyne, male øyebryn og lage linjer i ansiktet som ser mest mulig ekte ut. Jo, jeg tror jeg må lage flere.
I have made it from cernitclay, and made her body in cotton fabric.With a wig and false eyelashes, she became almost alive!It was a lot of work, but fun.

3 kommentarer:

Tove sa...

Så fin dukke du har laget! Har også laget cernit-leire dukker, (noen år siden nå). Fantastisk morsomt! Kanskje jeg skulle prøve det igjen?
Ha en fin dag! ;-)

Anonym sa...

Har du lagd den? :O
Så fin!:)

Kari sa...

Oi! Det var en virkelig vakker lita dukke! Har du laget den i cernitleire, altså? Brenner du det i ovn eller noe slikt når det er ferdig, eller bare tørkes det?

Jeg synes du skal lage flere, jeg ja :-).