mandag 11. april 2011

14/52 I huset mitt


Så mye rart vi har i våre hjem! Noe stort og noe bittelite, noe nytt og noe gammelt! Dette er noen av mine tinnfigurer. Jeg synes de er så søte. Det er ikke noe jeg ønsker meg i gave. Jeg vil kjøpe det selv. Når vi er på ferie eller et eller annet marked, ser jeg etter de bittesmå figurene. Noen er skrudd av gamle askebeger, som damen med vannbøttene.Min favoritt er den lille ungen som sitter sammenkrøllet på toppen av et tinnlokk. Nå om dagen er det påskeharen som er tatt fram. Han har litt messing på snuten og en tinntråd er festet til den med bittesmå blader. Kankje den er beregnet til å legge fra seg kniven på, så det ikke blir søl på duken? Morsomt å samle på er det, men jeg har det ikke travelt med å få mange. 

5 kommentarer:

Anne Ueland sa...

Så flotte bilder du har satt sammen av de rare tingene i huset :)

Pine sa...

Så pene små figurer! Liker løsningen din på ukens tema! =)

Anne sa...

Har du sett på maken til fine små figurer å Randi. Tror nesten ikke jeg har sett maken jeg gitt.

Helt klart kjekt å bringe med seg minner hjem på denne måten, når du ser disse figurene nå ser du jo så mye mer i ditt indre på en måte, du husker tilbake på en fin tur du har hatt, gode minner lagret i hjernen og i hjerte. Nydelig collage som vanlig hos deg :-) og helt klart en fin fin løsning på oppgaven.

Nå skal det jaktes på to farger :-)

Anneklem din vei.

Unknown sa...

Morsomt å se at det finns mer en magneter å samle på på reise;O) Jeg samler også på håndlagde trefigurer av dyr for det meste fra de land der det går an å få tak i. Men dette slo alle "samleting" i ukens oppdrag. Første gang jeg har hørt om tinnfugurer. For en morsom og uvanlig samling. Kjempebra løst!;O)))

Lykke til i jakten på to farger, og en fin Onsdag til deg;O)

Eva sa...

God kvelden Randi, og takk for kommentar hos meg! Koselig når du stikker innom..

Nydelige bilder du har satt sammen, og flotte figurer du samler på.. De vekker nok mange gode minner hos deg kan jeg tenke meg!