mandag 4. april 2022

Det våres.

Det blir ikke stort skrevet her om dagen, men det våres ute, selv om det er kaldt i lufta. Ikke annet å gjøre enn å beholde ulltøy og vindjakke på.

Rådyra er igjen synlige på jordene, men det er ikke lenge det varer. Her har de allerede begynt med pløyingen og tørker det opp, er våronna snart i gang. Da forsvinner rådyrene inn i skogen igjen, før det spirer og gror ute på jordene.
Men heggen i solhellinga har friske skudd, så det er vår. I dag regner det litt her, og det er fint. Naturen trenger å vaske seg før varmen kommer.




4 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Det har vært lite aktivitet hos meg også. Min mann er syk, så jeg har ikke hatt noe overskudd til blogg.
Nå har jeg lagt ut et innlegg, og blir kanskje flinkere etter hvert.
Vakre bilder hos deg - nydelige dyr de rådyrene, men sannelig kan de gjøre mye hærverk!
En god og gul påske ønskes av Tove/fargeneforteller

KKvinneblogger sa...

Deilig med vår! Selv om det sluddet her i dag. Nå er vi ferdig med ferieturen vår på fjellet, så nå håper vi våren kommer! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Jeg var akkurat inne hos deg nå og leste. Så leit med sykdom, men håper det går bra etter hvert. Man har ikke verken lyst eller overskudd i sånne tider. Ta det som det kommer du. Koselig å høre fra deg her. Her er det mye rådyr og de holder seg stort sett i skogen. Av og til forviller de seg inn på byggefeltet, men de er ikke der lenge nok til å gjøre ugagn heldigvis. Men jeg vet jo hvordan det kan være. Jeg har en venninne en time herfra, og hun har gitt opp, for de spiser alt som spirer i våren. Her skinner sola igjen etter litt snø. Jeg har pyntet med gult og det er koselig. Håper dere får fine dager i påsken med ro og glede. Nyt dagene!

naturglede/Randi Lind sa...

Hei KK! Ja, det kom jamme snø her også, så det ble helt hvitt. Det meste er smeltet igjen, men enda ser vi det hvite. Alle drømmer om våren nå, så vi får håpe den kommer snart. Nyt dagene og god påske :)