onsdag 16. mars 2022

Strutseegg.

 

For en stund siden ble jeg den heldige eier av et tomt strutseegg. Søsteren min var så snill! Flott gave! Tusen hjertelig til deg S! Jeg har i vinter sett litt på det og lurt på hvordan jeg skulle gjøre det? Det ble fram med Dremmelen. Jeg ville ha hull på hull, og lage fine mønster. Men strutsegg er veldig hardt. Det endte med at røyken sto ut av den maskinen min. Men jeg fikk da noen hull før det ble for ille.

I fjor boret jeg hull i et hønseegg. Det var så skjørt at her måtte jeg jobbe varlig. Jeg klarte det, og har det egget fortsatt i hylla. Det er stor forskjell på struts- og hønseegg ja.
Når jeg ikke kunne lage så mange hull som jeg ville, var det fram med malingen. Etterpå tok jeg flaskekosten inne i egget for å få ut alle løse hinner, før jeg tredde inn en lysslynge.
Jeg ble veldig fornøyd. Nå står det i et sausnebb, omkranset med tørre roser. Siden kan det nok få en annen plass, men nå skal jeg kose meg med dette en stund.



6 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Du er ikke sann! For noen ideer du har. Men det ble kjempefint!
Nå er det deilige dager, men fremdeles er det veldig glatt mange steder i skogen her.
Vanskelig å gå. Nyt dagene! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk. Gøy å lage noe av det man har liggende. Nå smelter isen, og det blir vår. Bare å glede seg. Ha en fin ny uke :)

HWIT BLOGG sa...

Men så fint!! Vilket bra tips, gäller bara att hitta ett strutsägg nu också :)
Soliga dagar och våren känns på gång - härligt...
Kram från Titti

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hwit! Ja, de selger sånne strutseegg i interiørbutikker og på strutsefarmene, men de er dyre. Her er det vakkert nå med krokus i hagen og fuglesang. Herlig å kjenne sola varmer igjen. Nyt dagene i våren. Klemsiklem :)

KKvinneblogger sa...

Wow! Så flott! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk KK! Ha en fin dag:)