fredag 8. januar 2010

Abc hos Petunia!



P for papirark!
Prikk på et papirark! Det nye året er så skjørt som et papir, og begynnelsen skjer det ikke så mye! Hva skal vi fylle arket med? Vi må være påpasselige så vi finner farger og mønster som passer vår framtid.
Papirarket ligger der helt urørt på nyttårsaften,
så fylles det opp time for time, dag for dag og måned etter måned.
Noen ganger blir det bare med en bittelitenprikk, andre ganger blir et grove streker, krusseduller eller varme ord.Et helt nytt år ligger der som et blankt ark, og venter på å bli fargelagt. Synes du ditt livsark er lite og knuslete? Det er ditt ark, som du alene skal fylle. Vær stolt av den du er! Selv en bitteliten prikk,er synlig!
Det er akkurat som om papirarket vokser utover i året.
Så fylles det opp med farge etter farge, ord for ord, tanker, meninger og funderinger.Selv om det er et lite ark, så kan det romme noe stort, viktig og godt!
Etterhvert danner det et hele.
Innen 2010 er over, stråler både ditt og mitt ark i alle regnbuens farger, håper jeg? Det er trist om arket forblir ubrukt, når det er tilgjengelig. Finn fram alt du har av tegnesaker og farger. Fyll papirarket ditt i år med varme, glede, gode ord og minner. Det vil spre seg som en farsott her på bloggen, og ellers i livet.Nå har vi sjansen til å skape glade øyeblikk for oss selv, og for andre.
Sett i gang, og lykke til!
Mer om bokstaven P finner du HER!

15 kommentarer:

Maria sa...

Mycket bra inlägg!
Visst är det så att vi börjar varje nytt år med ett oskrivet blad, och sedan fyller vi det allteftersom dagarna och månaderna går.
Trevlig helg!

Anonym sa...

For et nydelig og sant innlegg!

Det nye året er fullt av muligheter, og jeg skal i hvert fall gjøre som best jeg kan med hvert eneste øyeblikk.. og håper mitt ark vil være fullt av både spennende mønstre og massevis av glade farger når året er omme.

Anonym sa...

Akkurat sånn er det - så veldig godt skrevet. Nesten så jeg har lyst til å kopiere teksten, om jeg får lov? Ikke til å bruke i bloggen, men til å ha den som en reminder til meg selv. Vakkert!

Magdalena sa...

så flott innleg..
så sant...
takk fro alltid så positive hilsener fra deg, en glede å få...
klem og fin helg...

Anonym sa...

Så flott innlegg. Håper alles ark får masse flotte farger innen året er omme. Men vi har vel litt ansvar selv for at fargene kommer til på arket.
Ha en strålende helg!

Albertines verden sa...

Godt nytt år! Jeg rakk aldri å stikke innom for å ønske deg en riktig god jul. Tiden flyr jo så fort, og plutselig var julen over. Men ønske om ett godt nytt år, kan man jo fortsatt sende. Vi er jo bare en uke inn i det nye året. Vakre bilder som alltid. Nyttårsklem fra Albertine.

Malys krok sa...

Du får det alltid sagt, denne gangen med et ark som utgangspunkt! Så flott! -Margit-

Petunia sa...

Blanke ark og fargestifter - det er litt deilig det!
Måtte en bare klare å gripe mulighetene og ikke være så redd for at man av og til må bruke viskelæret litt...

Elisabeth Augusta sa...

En god oppfordring, fint illustret. Ha et rikt år :-)

BirtH sa...

For et kreativt innlegg!! Jeg liker det! Takk! Dine ord kan ha både konkret og overført betydning.
Riktig god helg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Artig og kreativt svar.Jeg trodde først det var punkt!

Living next to me sa...

det var et viktig budskap, vi lar vel alt for ofte dagene være ubrukte . eller bruker bare en flik av arket for å si det sånn. Og noen ganger er arket mer sort en farvet , jeg håper på noen glade fargerike fulle ark i år. F

Ellen sa...

Veldig fint innlegg. Med blanke ark og farjestifter tell. Får meg nesten alltid til å gråte, den sangen der..

Ja det er slik at man kan føle at man får en sjangse til når man går over i et nytt år!

Melusine sa...

Virkelig en flott metafor! Flott skrevet og illustrert :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Kreativ P hos deg, denne var kjempefin og bør taes til etterretning :D