søndag 28. desember 2008

Romjulsfred.


Romjul er fred for meg. Da gjør jeg minst mulig, og har tid til en tur til vannet for å nyte kveldssola. Ender kom inn fra alle kanter for å samle seg for natten, i råka.

Så satt de der som en tett liten haug. Innimellom svømte de litt, før de klumpet seg sammen igjen. Lenger ut var det ei annen råk og der var svanene. Det var alt for langt unna til at jeg fikk bilder av det, men lyden av dem hørtes godt i kvelden.

Solskiva skinte i isen så det ble reint magiskt.

Isen i vannkanten lå som stive hvite tøystykker.

Håper alle har noen fine romjulsdager og nyter dem som best man kan. Jeg har ikke blogget stor i jula, men jeg får ta meg tid siden, og se hva alle andre har funnet på av vakkert.Fin fortsettelse:)

9 kommentarer:

heidi sa...

Så nydelige og fredfylte bilder!
Vakkert!

Anne-Berit sa...

Nydelige bilder,dere er så heldig som har sol.Gleder meg til den kommer tilbake.Kos deg videre i romjula!

Berit T sa...

ÅÅÅ så nydelig, ingenting er mer fredfult som vann og sol som går ned. Da kan tankane vandre... og bare nyte denne stunden!!!

Nikoline sa...

Så flotte bilder det var her hjå deg! Naturen er flott,uansett årstid!
Fortsatt god romjul,det vesle som er att av den.

M.E.V. foto sa...

Hei! For noen fantastiske bilder av solnedgangen. Blir helt bergtatt:)

Magdalena sa...

fantastiske bilder....
herlig vakkert...
stor klem til deg og takk for romjulshilsen***

Desirée Elise sa...

Er så glad i bloggen din:-) Du er flink! Kjempe fine bilder!

Haha, var nok et lite snev av ironi inni der:-D Men å søle salt betyr ulykke, akkuratt som å tråkke på et komlukk, gå under en stige, svart katt over vegen, knuse speil osv. hehe:-D
Alt er fint her vett;-)

Godt nytt år til deg:-D
klem

Kathrine sa...

Koselig tur ned til vannet:-) Har fototurer hver dag i romjulen, det er avslappende. Lite stress her i heimen og.
I morgen er dagen jeg ikke liker, hverken jeg eller katten. Vi får klumpe oss sammen inne vi tror jeg. Meldt dårlig vær og, like greit. Smellene er ille.
Savner hytta på nyttårskvelden. Men etter vi fikk barn, katt og bor i trehus, er vi hjemme her. Vi var mye på hytta før nyttårskvelden, opplevde nyttårsstormen og, som var tidlig på 90-tallet.

At ikke folk kan vente med rakettene til i morgen kl.12:( Mitt lille sukk...

Men flotte bilder du har tatt! Is, solnedgang og fugler, nydelig:-))

FO - 2 sa...

VAKKERT!!! :)