mandag 2. juni 2008

Buttercreamlady!



Jeg skulle i bursdag til min beste venninne
gjennom snart tredve år på lørdag. Hun ønsket seg ei kake, og temaet var hatt!Det måtte blir noe spesielt til henne, og jeg satte i gang. Tenkte jeg skulle lage kaka som en hatt, men så forandret jeg mening underveis.

Jeg bakte to kokoskakebunner og la dem opp på hverandre. Så rørte jeg sammen en halv kilo margarin med en pakke melis, og skar jeg ut damen. Den ble fort for varm, og måtte ut og inn av fryseren for å kjøles ned. Men dame ble det. Jeg vispet krem av seks desiliter fløte og blandet det med reven sjokolade. Så la jeg "dameoverdelen" på kaken, og smurte den inn i krem.

Det så ut som om hun lå med lakenet over seg og sov.

"Hysj! Ikke vekk henne!"



Men hun skulle da ikke sove? Sjokoladekremen ble helt over henne, og hatten kom på plass. Hatten ble laget av smørkrem også, og en bitteliten blondeserviett som brem. Så et dryss av melis og kaken var klar. Hurra for jubilanten Lise!

1 kommentar:

FO - 2 sa...

Sååååååå FIN og helt sikker smakfull! :)))