onsdag 20. mars 2024

Vårjevndøgn

 

Påsken nærmer seg nå. Det er vårjevndøgn i dag, og det lysner mer og mer. Jeg liker å pynte ligg til årstider og merkedager. Hvert år farger jeg egg til pynt. Noen av dem blåser jeg ut og tar vare på til neste år. Da er det koselig å kunne oppbevare de pent. Jeg limer serviettdecoupage på kartongene. I år ble det en ny med en fin påskehare på. Koselig å se det på benken med ferske egg, og trivelig å pakke vekk malte egg i etter påsken.
Litt tegning blir det også hvert år. I år tegnet jeg store kaniner. To klipte jeg ut og pyntet speilet med det, og de andre malte jeg blomster rundt.
Ute er det vårlig, selv om vinden er kald. Snøklokkene har gledet meg masse og nå kommer krokusen for fullt.

Hestehov er det der ute. De lyser opp i sludd og snø, sol, regn og tåke. Kaker lyser også opp litt. Jeg bakte muffins her om dagen, og de ble totalt mislykkede. Men jeg pyntet de opp med krem og blomster, for kjempegode var de. En ny helg er snart på gang. Ut skal jeg, selv om jeg må ha ull, votter og lue nå også. Men det våres, det våres......


2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Flott som alltid. Og du har også fått tak i egg - alle har ikke det! Hilsen Tove

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Tove. Her var det mye egg, så det har ikke vært et problem i uka som gikk, men det kan jo være tomt nå? Jeg har handlet inn til påske, så mer egg trenger jeg ikke heller. Kos deg i våren :)