lørdag 24. august 2019

Høstlig glede.

Fargene der ute, i det sommer går over i høst, er så vakre. I år er det mengder av rognebær. Jeg lagde en krans, men den ble så tung at jeg kunne ikke hende den opp på veggen.

Men på et fat med et lysglass i midten, fungerte det fint.

Blåklokkene er på sitt beste og med gul regnfann i bakgrunnen ble det farger i bildet.

Fortsatt er det mender av gress i veikanten. Jeg flettet sammen en lykt etter insprasjon fra Sommer med Ernst på svensk tv. Min ble knyttet sammen i toppen, og inni den satte jeg et glass med en batterilysslynge.Levnde lys kan man ikke bruke til dette.

Nå kan de mørke kveldene bare komme. Jeg skal kose meg likevel.

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Du er den mest kreative personen jeg vet om. Og det du lager er så utrolig flott.
Og ja, det er ekstra mye rognebær i år. Betyr det mye snø mon tro?
Det er en flott rødfarge - går litt mot oransje. Den synes! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Tove. Jeg liker å være kreativ! Herlig med alt vi kan høste inn nå til både mat og kos. Masse rognebær. Noen sier at om det er mye rogn så har trærne bevist at de tåler mye snø, andre sier at rogna bærer bare en gang. Ja, vi får se hva som kommer!