onsdag 6. mars 2024

Marshygge

Det nærmer seg påske, og i hvert fall nærmer våren seg. Jeg fikk ryddet litt på terrassen i går, og da ble det satt ut noen kunstige påskeliljer. Så koselig å se på fra stuevinduene.
Det er jo mars, så nå begynner det virkelig å lysne. Svartrosten synger i kvelden og snøklokkene har tittet fram hos oss. I går fikk jeg kjøpt noen potter med levende påskeliljer, men de er jo ikke i blomst på lenge enda.

Sangsvanene holder til på jordene her hver dag nå, men disse bildene tok jeg i Båstad i går. Der kom jeg jammen mye nærmere dem enn her.
Jeg kjørte hjemover i solnedgangen, og det var så vakkert at det ble mange stopp på veien.
I dag var den en kuldegrad her og lettskyet. Men inne koser jeg meg med selvtegnede og utklipte kaniner og kunstige hvitveis. Enda er det en stund til det vil strutte av vårblomster ute, men det er fint å ha noe å glede seg til.













4 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Snøen har også gått på terrassen hos meg, men ingen pynt foreløpig. Jeg må nok bli litt flinkere.
Men hvor gjør du av alt dette fine du lager? Gir du det bort? Det må være mye etter hvert!
Takk for hyggelig tilbakemelding hos meg. Ja, farger, gamle ting og gode minner er utrolig viktig!
Deilig vær i dag. Det blir nok en tur også på meg. Hilsen Tove/fargeneforteller

Anonym sa...

Takk Tove. Koselig med litt pynt her og der. Ja, noe blir gitt bort til familie og venner, men noe har jeg selv og bytter på med, noe blir til søppel også etter hvert. En del et jo fra ting jeg likevel ville kastet, som tomme esker og eggeskall, rester av garn og ting som jeg plukker i naturen. Gøy å pynte med det en stund og så finner jeg på noe annet. Vi har nydelig vær i dag, men med 2 varmegrader og kald vind, er det ikke så vårlig enda. Ha en fin dag videre!

KKvinneblogger sa...

Så fine bilder og et deilig vårlig innlegg! Det er så deilig når det går mot vår. Og i dag er det selveste kvinnedagen! Gratulerer med dagen! :)

Anonym sa...

Hei KK! Tusen takk og ha en fin helg!😁