torsdag 29. februar 2024

Slutt på februar

 

I dag er det skuddårsdagen. En ekstra dag er det i februar i år. Så er det slutt for februar for denne gang, og  vårmåneden Mars banker på døra. Jeg gleder meg til hestehov og blåveis, fulgesang og veier uten is.

Jeg har begynt å tenke på påsken, den kommer i slutten av mars. Jeg fikk et strutseegg av min søster og her om dagen tegnet jeg litt på det. Fint på toppen av en tinnlysestake.
Baksiden av egget fikk også en katt. Jeg synes det ble så artig, at dette kan jeg da ha framme selv hele året?
Jeg lagde en plate til egg eller annet også. Paljetter limt opp på en treplate og fuget med gips, ble da greit. Nå er det en liten figur på plata, som jeg har skåret ut i Y-tong. Men til påske skal det ligge egg der. Fint å ha noe å glede meg til.
En dag lekte jeg meg med klesvasken min. Det var kaldt, og jeg mintes mamma da hun skulle hente tøyet fra snorene på kvelden. Laken og putevar var så stive, at de var som treplater. Duften i det nyvaskede var så herlig og friskt.
Det er ingen bilder av mamma da hun tok ned klær i vinteren, så jeg tegnet henne og klipte det ut. Da kunne jeg dikte noen bilder.
Nå kan vi forvente vårlige dager framover. Bøkeløvet vil vel endelig falle av, og nytt grønt løv vil komme fram. 
Vårvibbene banker på. Jeg har startet på en vårgenser til oldebarnet vårt, laget fiskekaker av fisk i frysa, bakt litt til oss og laget en papirsnømann, i og med det meste av snøen er vekk. Denne lille snømannen kan smile hele veien inn i våren, og sånn går nå dagene.








2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Helt utrolig hva du finner på både ute og inne! Flott!
Jeg har vært lite på bloggene i det siste, men bedre sent enn aldri!
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

Anonym sa...

Hallo Tove. Takk du! Jeg klarer meg nok ikke uten kreativitet. Pluss at jeg liker å veksle pynten i hjemmet etter årstidene. Men det er nå sånn jeg er. 😁