tirsdag 20. februar 2024

Skap noe nytt.....

Noen ganger går det galt. Her revnet et maleri, da jeg skulle rydde! Ødelagt? Ja, det var jo ikke lenger et bilde med roser! Men det ble litt symbolsk for meg. Roser er vakre, og mange sier at de ønsker et liv dansende på roser. Men rosene har torner! Det kan bli mange sår i løpet av et liv.....


Jeg kan aldri få det maleriet tilbake. Jeg har kun et foto av det, og et minne om det som var. Men restene kan da reddes? Fram med tråd og lim. Jeg surret garn og flettet inne rester av tøystrimler, delte papir og toalettruller. Litt etter litt, ble det liv i bildet igjen. Jeg bandt tråder sammen, limte over der det var for ille, dekket til det jeg ikke ville se, malte i lyse farger, og drømte......................



Jeg husket plutselig at jeg hadde et bilde jeg hadde laget av en jente! Kjolen var laget av biter av toalettruller og det hadde bølget seg i ramma, så det var ikke så fint lenger.

Hun ble limt på sammen med det andre. Det ble et bilde som hang sammen igjen, og alle bitene passet til hverandre. Akkurat som livet vårt. Det har ikke bare rene, enkle dager. Det går opp og ned........


Bildet er lett og livlig, når baksiden er lys, men med en mørk bakside, vil de "minnene" også skinne igjennom. 

Det ble nytt liv av det som var. Noen dager har en mørk tone, og andre en lys. Men vi kan fortsette å drømme om et liv, dansende på roser.........

 

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Men så fint och kreativt! Ja du är verkligen en inspirationskälla!
Jag försöker komma igång med målandet men det går sisådär....tiden du vet...
Varm kram från Titti

hjemveien sa...

Fint å titte innom hos deg i dag - for første gang.
Flotte bilder
Spennende
Ha en vakker dag
Fra "MinsteBror"

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Hwit! Hyggelig om jeg kan inspirerer. Ja, den tiden, den tiden. Men snart er du i gang tenker jeg. Ha en fin dag. Klemsiklem :)

Tove Steinbo sa...

Dette var et veldig spesielt og spennende innlegg! Å lage et bilde av et bilde - ja kanskje typisk deg!
Og ja - alle dager og år er ikke like gode, det kan variere mye. Men det er vel livet!
Kos deg med bildet! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk Tove! Ja, det er nok livet det der, med alt det rare som kan skje oss. Men likevel lager alt det som skjer oss nye mønster i våre hjerter. Ha en fin søndag :)