tirsdag 19. august 2014

Hei igjen!

Tirsdagstema var LYD! Høstfølelsen kryper inn under huden på meg.Lyden av grågås i lufta, hakkespettens rop inne på skogen og suset av modent korn er god. Jeg har kjøpt meg høstblomster. Et vakkert "spøkelsestre" til stua og ute på terrassen har lyngenog krysantemum kommet på plass.Endelig begynner alt å fikse seg med data også. Først fant jeg ut av skriveprogrammene på dataen til gemalen, og så fikk jeg kjøpt ny data selv. Nå har jeg snart blitt fortrolig med det meste, og jeg har funnet ut av passord og koder til både blogg og skriveprogram, foto og tekst. Herlighet så godt å få alt på plass igjen. Jeg er helt avhengig av data, som jeg før var av skrivemaskin. Å skrive med kulepenn på et ark er greit en liten stund, men du verden så godt det er å sette seg til tastaturet.

I helga som var koste vi oss i bryllup til vår nevø og hans utvalgte. Det ble mange bilder av de vakre to, og noen av buketten og annet. Trivelig å kunne dele sånne opplevelser og gøy å ta bilder av detaljene.

Jeg koser meg ute på terrassen om dagen. Jammen godt det er tak over, ellers hadde det blitt en våt opplevelse med alt regnet om dagen. Ute på jordene modnes kornet og jammen fant jeg ikke en hjertepotet i jorda her om dagen. Fortsatt er det bare august, så vi kan få mange fine dager enda før høsten setter inn for alvor. Nå gleder jeg meg til å ta en sopptur, fotografere mer, sitte på terrassen med en kopp kakao og høre på gresshoppene og plukke bær. Dagene går og jammen har vi ikke rundet midten av august allerede. Her føles det som høst med regn, torden og mellom ti og femten grader om nettene. Mange av løvtrærne er jo allerede gule og brune på grunn avtørken i sommer, så høstfølelsen er virkelig reel. Nyt dagen dere også!
Flere innlegg i TIRSDAGSTEMA finner du HER!

7 kommentarer:

Malys krok sa...

Sannelig er det mange lyder ute i naturen. Du nevner flere her,og selv om mange har noe med høsten å gjøre, er de jo fine å lytte til. Høstene ren fin tid den og, men den går så fort...
Koselig med bryllup, fine bilder derfra. Lykke til til det unge paret. -Margit-

tofo103@yahoo.no sa...

Så koselig at du er på plass igjen;)
Ja vi skriver august, siste sommermåneden. Men håper på mange fine dager ennå.
Så fint du pynter!
Koselig med bryllup...grattis til brudeparet!
Klem fra Turid ;)

Turid sa...

Obs, var visst ikke pålogget skikkelig ;)

Så koselig at du er på plass igjen;)
Ja vi skriver august, siste sommermåneden. Men håper på mange fine dager ennå.
Så fint du pynter!
Koselig med bryllup...grattis til brudeparet!
Klem fra Turid ;)

Mias Mix sa...

Så många fina bilder hos dig! Härliga blomster och alltid så fint med bröllop!

Annemor sa...

Nydelige bilder og så er det jo allerede august, med høstlyder, ute og inne :)
Ha en vakker dag :)
Mormor

Freja sa...

Det finns massor av ljud i naturen för den som tar sig tid att lyssna! Vilka vackra bilder du bjuder på!

Meta sa...

Ljud finns ju överallt även i kyrkan på bröllpet och i naturen alla bilder gör en glad
Ha en fin dag
Meta