torsdag 18. januar 2024

Midtveis

Så var vi plutselig midt i januar, og vinteren holder fortsatt sitt kalde grep her hos oss.
Jeg måtte henge ut en hvitvask her om dagen, for det minnet meg om barndommen. Hvite tekstiler skulle ut i sol og snø, for å bli skikkelig hvite. Så kom kvelden og de våte klærne ble båret inn. De var stivfrosne og minnet mer om plater enn tekstiler. Duften av de klærne, der de hang til tørk inne etterpå, var bare så god.
Her er det myyye snø og det er herlig å være ute i lyset. Januarmørket som vi gjerne har, er ikke her i år. Det er lyst og fint.
Nå blir det spennende å se hvor lenge det varer. Snøen lavet ned i går, i dag skinner sola og til helga er det spådd varmegrader?
På kveldene har jeg strikket på min restegarnsgenser. Tror den blir fin når vårsola kommer.
Ja, vi er midt i januar, og brått er det annet vær. Vi får ta det som kommer.





6 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Flott genser! Og det er alltid en glede å lese bloggen din! Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk du. Likte denne genseren med alle fargene. :)

KKvinneblogger sa...

Ser ut som du utnytter vinterdagene godt. Og jeg husker lukten av klesvasken som ble tatt stivfrossen inn fra klessnora om vinteren. Herlig! :)

Anonym sa...

Tusen takk KK. For meg har det vært en perfekt vinter. Men nå er det regn og tåke, så det er nok slutt for denne gang. God helg!

Barwitzki sa...

Ja, akkurat... så vakker kan vinteren være. Jeg elsker vinteren når den viser seg i all sin prakt.
Genseren din er vakker... fargene, mønstrene, jeg liker den veldig godt. Den ser flott ut på deg... du gjorde en flott jobb med å strikke den.
Klem fra meg

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Barwitzki. Ja, vinteren er fin synes jeg, men klart jeg gleder meg til våren. Ha en fin dag. Klemsiklem