onsdag 3. januar 2024

Januarliv

Nytt år, med nye muligheter. Ute er det vinter og snø. Jeg var så heldig å få se en hest i snøkavet. Jeg hadde håpet på hest og slede, men en hest med sulky var også fint.

Jeg var ute på ski, for veiene var ikke oppkjørt skikkelig. Så artig å lange ut og bli svett. Pluss at det var godt å komme inn igjen etterpå, til et varmt hus. Føler meg heldig som har bedre helse, fin natur omkring meg, varme i hjemmet og en trygg familie omkring meg.

Etterpå ble det litt tegning igjen. Dette gjør jeg hvert år i januar. Du kaller det vel moodboard, men jeg sier "ord til året"! Ord til meg selv som blir skrevet ned på et ark. Dette du ser her, er bare begynnelsen. Hva som dette arket blir fylt med videre, er kun for meg. Jeg setter opp noen mål og ønsker, tanker og undringer.... Om jeg får til det jeg ønsker, vet jeg ikke. Jeg har skrevet sånne ark i over ti år nå. Et nytt ark legger jeg fram når et nytt år kommer. Først er det bare hvitt, men sakte fylles det. Noen ganger limer jeg over et bilder eller en bit rent ark, andre ganger fargelegger jeg eller finner et fint bilde i et ukeblad som sier meg noe. Noe til meg selv, og ingen andre. Når jeg ser gjennom arkene, minnes jeg. Året i fjor, var rart. Da ble ikke arket fylt opp???? Arket ligger der uten farger og liv. Det forteller meg noe, når jeg ser det. Veien blir til mens vi går tenkte jeg da jeg så det. Det er målet i år. Ikke for store drømmer, men et skritt av gangene.....

6 kommentarer:

Barwitzki sa...

Fint innlegg... tusen takk.
Og jeg vet hva det vil si å vente på snø... og så... når det kommer - å ta skiene og løpe over jordet inn i skogen. Det er bare herlig å lage sitt eget lille skispor. Jeg håper du fortsetter det gøy... ja, bare nyt.
Jeg ønsker deg et godt 2024.
Mange hilsener fra Viola

Anonym sa...

Tusen takk Viola! Håper du har det fint i det nye året!😁

KKvinneblogger sa...

Kloke ord til deg selv og påminnelser til oss andre. Ønsker deg alt godt i det nye året, at du blir tilfreds når du ser på arket ditt for 2024!Hilsen Jorun

Anonym sa...

Tusen takk Jorunn. Ha en fin dag!

Tove Steinbo sa...

Har sagt det før -men jeg kjenner ingen som er mer kreativ enn deg!
Herlig å gå på ski, men det er lenge siden jeg har gjort det.
Beste hilsener med ønske om et Godt Nytt År til deg. Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hallo Tove og tusen takk. Jeg er glad i å være kreativ, så det er nok en naturlig del av meg. Lykke at jeg har fått gå på ski i vinter. Det var mange år siden sist, så jeg er jo helt ute av trening. I dag regner det, og snøen forsvinner igjen. Det skal bli godt med vår også etter hvert. :)