tirsdag 9. januar 2024

Janaurlykke

Enda en skitur fikk jeg meg i dag. Man vet jo aldri hvor lenge denne vinteren varer? 

Det gjelder å kose seg med det hvite, mens man kan. I dag var det nesten skare, så skiene datt litt gjennom, men jeg vil ikke gå fort så det gjorde ikke noe. Jeg så etter spor i snøen, tok bilder av rimfrost og hvite jorder og koste meg skikkelig. Lang tur? Nei, slett ikke. Jeg fryser så lett, så etter en time var det inn å varme meg igjen.

Jeg fikk ikke til å lage såpeboblekuler denne gangen, for snøen er rett og slett skarp og frossen! Da ble det en glasskule i stedet og bilder ble det jammen.
Papirreven min fikk også vist seg fram da jeg åpnet vinduet og luftet litt i dag tidlig. Alt speilte seg i vinduet, og det ble så fint.


Nå er jula over hos oss og jeg har kost meg med den siste gløggen og litt julemusikk. Alltid litt vemodig når jeg rydder vekk, men sånn er det. Nå fabler jeg om tulipaner og primula, solskinn og bare veier allerede. Godt å ha noe å glede seg til.
Jula har vært så fin. Jeg har vært frisk og kunnet gjøre hva jeg ville, og det er ingen selvfølge. Nå er det bare å starte det nye året med nye forsetter og se hva det vil bringe........ 

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Herlige bilder, som vanlig!
Takk for hyggelig prat. Hilsen Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Takk for praten Tove. Glad du ringte meg opp. Ha en fin helg, og det går mot vår! :)