lørdag 11. november 2017

Nedtelling.

Nå nærmer det seg desember med stormskritt. Om to uker er det julemarked på gården der jeg vokste opp. Tittibua og Fjøset åpner dørene i helga om to uker fra i dag. Nissen er allerede på plass og han hører gjerne på hva du ønsker deg til jul. Dukkelisa forteller og forteller, for hun har mange ønsker skal jeg si deg. Artig å sette opp sånne små "eventyr"! Dukken har på seg et strikkesett jeg selv hadde da jeg var liten. Mamma strikket det til meg da. Nissen har fått låne både skjorte og buks. Han er stappet opp med tekstiler inni for å få et koselig utseende. Ansiktet er en nissemaske jeg har kledd med et tynt tøystykke og så malt ansikt på. Hodet og dukken har jeg brukt mange ganger til dekorasjon opp gjennom årene.
Ny Maria og Josef ble det i år. Ser du englevingen over dem. Ja, det stunder virkelig mot advent og jul. Jeg gleder meg til det hele.

Jeg har allerede smakt på julebrusen og adventskalenderheftene mine er klare til utsending. Si ifra om du er interessert i et hefte i posten. Du finner meg på face og messenger. De koster 130,- for hver pluss porto.Nå har nedtellingen til julemarked og advent begynt for meg.

5 kommentarer:

Barwitzki sa...

Nydelig :-)) Jeg elsker... advent... så fint.
Vakker du har ferdig - adventskalender.
Kalenderen for advent er må og så fantastisk :-))
Sender du til Tyskland?
Hilsen til nord. God helg til deg.

amo sin blogg sa...

Du er i rute ser eg.
Fine bilder, gler meg til å sjå meir frå deg.

God helg frå Anne-Mari

Tove Steinbo sa...

Da er det bare å ønske lykke til med forberedelsene til markedet på låven.
Flotte ting du lager! God helg ønskes av Tove

Vivishagerom sa...

Jeg gleder meg veldig til jul, og da særlig til jeg kan begynne å pynte.
Koselig tid vi har foran oss nå.

Vivi

Kathrine sa...

Koselig nisse og flotte klær du hadde som liten:)
Jeg også gleder meg til adventstiden. Da blir det lys i vinduene, men pyntingen blir ikke før lillejulaften. Nå pynter jeg veldig lite, men skjønner du må pynte når du har julemarked:)
Kos deg videre med forbredelsene:)

:-)