lørdag 18. februar 2017

Fargefest.

I går kjøpte jeg blomster til terrassen. Det er sikkert litt tidlig, men jeg bare måtte ha litt farger å se på. Tåka har visst helt overtatt om dagen, og da er farger mer nødvendig enn ellers.Gåsunger, minipåskelilje og primula.Det rare var at da jeg skulle finne meg primula fikk jeg beskjed om at den sesongen var over???? Er det mulig, det er jo nå det starter mener jeg. Jeg klarte å få tak i noen på Plantasjen. Det er rart det der, når man har gledet seg til noe, så vil man jo ha det!

Gjett om jeg koste meg. Jeg ryddet vekk gammelt løv og visne furu- og grangreiner som har stått siden før jul. Kvistdamen fikk gåsunger i hatten og bjørkebukken fikk blomster foran seg.Jeg var veldig fornøyd. Alt står under tak, så det klarer seg nok i litt kulde og rimfrost i år som før om årene. Koselig å se på fra vinduet mitt og snart spirer det nok i mengder i blomsterbedene også.

3 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Heisann... dette var koselig! Ha ei flott uke ;:OD)

Kathrine sa...

Har du blomster ute alt? Det hørtes koselig ut. Og ja, dette sesongtullet skulle de sluttet med. Det er det samme i matbutikkene også, at lam er det bare til påske og høst. Så vi som liker lam hele året, sliter med dette sesonggreiene. Heldigvis får vi tak i lam på en av butikkene her.

Ha en fin fin uke!

Tove Steinbo sa...

Utrolig vakkert! Jeg kjøpte faktisk tre petuniaer i dag, og hos Mester Grønn sa de også at nå var det snart slutt på den sesongen.
Jeg forsøker å holde liv i dem til jeg kan plante dem ut, og de blomstrer i bedet år etter år!
Hilsen fra Tove/fargeneforteller.